L'Arxiu Nacional compartirà peces audiovisuals que mostren l'evolució del país en els darrers 80 anys
Ho fa coincidint amb el Dia mundial del patrimoni cultural
Andorra la VellaA través de les xarxes socials, l’Arxiu Nacional d’Andorra ha posat en marxa una campanya anomenada ‘Explorem el passat a través d’imatges i so’ amb l’objectiu de donar a conèixer el fons audiovisual de l’entitat. L’acció es duu a terme amb motiu del Dia mundial del patrimoni audiovisual, posant en valor el so i les imatges que té dipositades i conservades. Des d’aquest divendres i fins al febrer del 2020 es publicaran cinc capítols en forma de clips audiovisuals sobre la transformació del país a través de sons i pel·lícules familiars.
Les cinc càpsules evocaran a l’Andorra que vivia i avançava de forma accelerada, transformant-se en poc temps en un territori totalment diferent, passant des de l’obertura del port d’Envalira o l’afluència massiva de turistes fins al tancament de les ràdios a causa de la transformació del país. La campanya coincideix amb l’aniversari dels 80 anys de la radiodifusió al país.
Del 1940 al 1980 Ràdio Andorra i Sud Ràdio emetien des d’un país neutral durant la Segona Guerra Mundial i la postguerra espanyola i també amb la disconformitat de les autoritats andorranes. Aquesta controvertida trajectòria no es va veure reflectida en l’impacte que van tenir com a mitjà de comunicació arreu del món. Segons dades aportades per un antic locutor i programador de ràdio Andorra, Georges Maltot, el 1969 Ràdio Andorra tenia una mitjana de 2.680.000 oients nocturns i 1.946.000 diürns. Els oients es retrobaven amb la cultura a través de la música, la publicitat i els programes, al mateix temps que contactaven amb familiars i amics a través de les dedicatòries que es rebien i es radiaven diàriament. Tant Ràdio Andorra com Sud Ràdio van donar a conèixer el Principat arreu del món amb música, anuncis i programes.