"Aquesta Bridal Fashion Week serà l’edició més gran de la història de l’esdeveniment"

La directora de la Barcelona Bridal Fashion Week, Albasarí Caro, exposa com es perfila la pròxima edició

la directora de Bridal Fashion Week, Albasarí Caro
31/12/2024
4 min

Andorra la VellaLa Barcelona Bridal Fashion Week (BBFW), organitzada per Fira de Barcelona amb el suport del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, tornarà a convertir la ciutat comtal en la capital mundial de la moda nupcial del 23 al 27 d’abril del 2025.

En aquesta entrevista, la directora, Albasarí Caro, parla de com es perfila la pròxima edició i de les perspectives futures d’un esdeveniment que ha situat Barcelona al mapa de la moda internacional.

La pròxima edició de BBFW té com a lema “Go”. Què significa aquest concepte per a tu?

“Go” és una crida a l’acció dirigida a dissenyadors, compradors, artistes, creatius i comunicadors que formen part del món de la moda. Aquesta acció la impulsem des del nostre esdeveniment amb experiències i trobades úniques per a tots els participants. Amb una nova imatge inspirada en els colors del Mediterrani, connectem l’art amb els negocis, la moda amb la innovació i la creativitat amb el talent, per originar un impuls que activi, renovi i enforteixi el sector.

Com serà la Barcelona Bridal Fashion Week 2025?

Serà l’edició més gran de la història de l’esdeveniment, amb una distribució totalment renovada: ocuparà els palaus 1, 2 i 8 del recinte de Montjuïc, a més d’una àrea a la plaça de l’Univers. Aquesta expansió respon a la necessitat d’acollir més dissenyadors, marques i compradors, i també de crear nous espais que optimitzin l’experiència dels assistents. Hem dissenyat àrees exclusives per millorar l’atenció als compradors, augmentar la visibilitat dels associats i reforçar la promoció comercial de les marques. A més, aquesta renovació d’espais permetrà una experiència més fluida i personalitzada, amb zones dedicades a la interacció i el treball en xarxa.

Aquest any s’incorpora Vivienne Westwood a la passarel·la de Barcelona. Què ens pots dir sobre aquesta col·laboració?

Per a nosaltres és un veritable honor. Aquesta edició comptarem amb la icònica firma Vivienne Westwood, que presentarà la seva primera desfilada mundial centrada en la seva col·lecció nupcial. Serà el 24 d’abril al Claustre de la Universitat de Barcelona, un espai emblemàtic que subratlla el vincle de la dissenyadora amb el món de la docència. La col·lecció, liderada per Andreas Kronthaler i Brigitte Stepputtis, promet ser una celebració de la inconfusible barreja de rebel·lia i romanticisme que caracteritza la marca. La seva presència reforça el nostre compromís amb l’excel·lència, i ens enorgulleix que marques tan icòniques com Westwood o, en edicions anteriors, Elie Saab, Viktor&Rolf o Giambattista Valli triïn Barcelona per mostrar les seves creacions.

Després de més de 30 anys de trajectòria, quina diries que és la clau de l’èxit de BBFW?

L’ambició de ser un líder internacional, la sensibilitat cap a la moda i la creativitat, l’aposta per la qualitat i el treball conjunt amb marques i dissenyadors per ajudar-los a assolir els seus objectius. Presentem un format que combina passarel·la i fira comercial en un mateix espai, connectant dissenyadors, professionals del sector i compradors estratègics d’arreu del món. També destaquem pel nostre enfocament integral, que inclou no només moda nupcial per a nuvis i núvies, sinó també per a convidats, vestits de cerimònia, festa, eveningwear i complements.

Quins són els plans de futur per a l’esdeveniment?

Ens enfoquem a adaptar-nos a les noves tendències i necessitats del mercat, amb especial èmfasi en la sostenibilitat i la personalització de l’experiència. Volem que BBFW segueixi sent una plataforma de promoció i negoci de primer nivell, i per això treballem en la creació d’espais més exclusius i col·laboracions estratègiques. Continuarem donant suport a la creativitat dels més joves, en col·laboració amb institucions com l’Escola de Disseny LCI i l’Institut Europeu di Design (IED). El nostre objectiu és seguir liderant el sector i ser un referent global en moda nupcial.

La sostenibilitat sembla ser un pilar important a BBFW. Quines iniciatives teniu en aquest sentit?

La sostenibilitat és fonamental per a nosaltres, igual que per a gran part del sector de la moda. Com a esdeveniment, hem implementat diverses accions en aquesta línia: col·laborem amb la Fundació ARED en la confecció de productes sostenibles, donem els excedents d’aliments a ONG com “Nutrició sense fronteres” i hem reduït l’ús de plàstics. Apostem per moquetes reciclades, digitalització de processos i materials reciclats i reutilitzables per a les estructures efímeres. A més, els trofeus del Barcelona Bridal & Fashion Awards són obres artesanals creades a València, reflectint el nostre compromís amb l’art local i la producció responsable.

Com ha influït la teva trajectòria en el sector de la moda en el teu enfocament per dirigir BBFW?

He tingut la sort de treballar per a marques del món de la moda, cosa que m’ha permès entendre tant el costat creatiu com el comercial d’aquest àmbit. Aquesta experiència m’ha ensenyat que un esdeveniment com BBFW no és només una passarel·la o una fira comercial, sinó una oportunitat perquè les marques connectin i expandisquen el seu negoci a nivell global.

Perfil d’Albasarí Caro

Albasarí Caro es va llicenciar en Ciències Polítiques a la Universitat Internacional de Florida, i va completar els estudis a Washington DC amb un màster en Periodisme i Comunicació per l’American University. Ha viscut a Colònia, Miami, Pequín i Nova York abans de residir a Espanya. Ha treballat per a firmes espanyoles del món de la moda i els complements: Bimba&Lola, Mango, Tendam, Tous i, durant deu anys, va ser responsable de l’expansió de la xarxa de franquícies internacionals de Pronovias. Actualment, és directora de la Barcelona Bridal Fashion Week, l’esdeveniment de referència internacional en moda nupcial.

stats