Cultura25/07/2020

Punt final a les emissions de les càpsules d'història d'Andorra

El darrer capítol s'emetrà el 31 de juliol a càrrec de Jordi Guillamet

Ana
i Ana

Andorra la VellaEl dia 8 d'abril, en ple confinament, es va emetre la primera càpsula d'història d'Andorra, amb una microconferència del director de l'Institut d'Estudis Andorrans (IEA), Jordi Guillamet, sobre els documents del plet la Solana d'Andorra que es custodien a casa Joan Antoni d'Encamp. El pròxim divendres 31 de juliol, s'emetrà la darrera càpsula, que també anirà a càrrec de Guillamet. Amb aquesta, hauran estat vuitanta càpsules, el que suposa unes vint hores de divulgació sobre els temes més diversos de la història del país. Al llarg d'aquest temps han passat una seixantena d'especialistes, i les càpsules han tingut un nombre molt elevat de visites, arribant a gairebé 22.000 visualitzacions, amb 416 subscriptors.

Des de l'IEA es fa un balanç "enormement positiu". Per aquest motiu, han volgut donar les gràcies a totes les persones que han col·laborat amb la seva experiència i els seus coneixements. Així, les càpsules d'història quedaran com un exemple d'adaptació a un període de dificultats, una manera àgil i tècnicament plausible d'oferir divulgació de qualitat.

Cargando
No hay anuncios

Al llarg de la setmana vinent s'anirà anunciant en contingut de les pròximes càpsules, encara en procés d'edició, a través dels canals habituals. La més imminent, la número 76, anirà a càrrec de Domènec Bascompte, que parlarà d'Andorra durant la guerra dels Segadors al segle XVII.

D'altra banda, el Cenma presentarà dos episodis més de les 'Pinzellades des del nostre entorn'. Serà el dilluns dia 27 de juliol, amb la pinzellada número set anomenada 'Les comunitats de papallones d'Andorra', a càrrec d'Andreu Ubach, i la pinzellada número vuit, el divendres 31 de juliol, a càrrec de Meritxell Cuyàs sota el nom de 'L'Oficina de l'Energia i del Canvi Climàtic'. Per últim, el CRES presentarà la pinzellada 'L'alimentació i el patrimoni gastronòmic andorrà', per Diana Oliveira.