Air Nostrum planteja Màlaga com a nova ruta des d'Andorra
El director comercial d’Air Nostrum, Juan Corral, malgrat incideix en el fet que el que volen és consolidar aquests dos destins
Andorra la VellaDesprés de la posada en marxa dels vols de Madrid i de Palma, la qüestió de cap a on ha de créixer l’aeroport Andorra – la Seu torna a ser recurrent. El director comercial d’Air Nostrum, Juan Corral, assenyala que, tot i voler consolidar aquests dos destins, “un Andorra-Màlaga pot ser una ruta interessant”.
Tanmateix, alerta que “és un vol que ara mateix implica un alt consum d’avió, la qual cosa, sumada a la limitació en el nombre de passatgers pel pes a l’enlairament, encariria els bitllets”. Corral destaca que la instal·lació de carburant al camp de vol de la Seu, prevista per Aeroports de Catalunya, “millorarà el radi d’abast dels vols i permetrà analitzar la possibilitat de volar a destinacions més llunyanes”. La companyia continua “monitoritzant sempre l’evolució de la demanda per a la recerca de noves oportunitats”.
Més rutes a Espanya
L’aeroport de la Seu té condicions operatives que el fan singular. Corral afirma que “no hi ha cap aeroport exactament igual que Andorra – la Seu, tot i que hi ha aeroports amb limitacions operatives similars”, com Sant Sebastià o Melilla. A més, reivindica l’experiència d’Air Nostrum en aeroports amb aquestes peculiaritats. “Som operadors de petits aeroports amb baixa densitat de trànsit”, indica, afegint que operen vols regulars en infraestructures com Badajoz, La Rioja, Melilla o Lleó.
Corral valora positivament que, després d’anys en què l’aeroport “no oferia els requisits operacionals”, els esforços de la Generalitat, l’Agència Estatal de Seguretat Aèria, la Direcció General d’Aviació Civil i el Govern d’Andorra hagin permès que “fos operatiu” per a Air Nostrum. Destaca que l’estrena d’una nova ruta requeria suport, com totes les rutes en el seu llançament.
Un pas en sostenibilitat
Un altre debat important és el tipus d’aeronaus utilitzades. Corral defensa que “l’ATR 72-600 és un avió que treballa molt bé en aquest tipus d’aeroports i és el millor de la seva classe per operar a Andorra – la Seu”. Afegeix que l’empresa ATR, del consorci Airbus, fabrica aquest model a Tolosa. La variant -600 “incorpora la tecnologia més avançada”.
Finalment, Corral reflexiona sobre l’impacte ambiental de la navegació aèria. Assegura que l’aviació comercial ha reduït un 80% les emissions per passatger en els darrers 20 anys. Destaca que l’avió ha estat, fins aquest any, l’únic mitjà de transport col·lectiu que pagava al sistema de compensació MTS (Emissions Trading System) de la UE, tot i representar només un 2% de les emissions de gasos d’efecte hivernacle.
Reivindica que les aerolínies fan un gran esforç per a la descarbonització. El SAF, un biocarburant, pot reduir les emissions en un 80%, però la seva producció és molt limitada i car. Corral advoca perquè Espanya esdevingui “líder europeu” en la producció de biocombustibles, cosa que generaria 56.000 milions d’euros de PIB i 270.000 nous llocs de treball.