La campanya d'estiu té un cost de 2,5 milions per Andorra Turisme

La voluntat de l'acció publicitària és ampliar la projecció internacional del país mostrant "el nostre tret diferencial"

La presentació de la campanya d'estiu d'Andorra Turisme.
L. G. (ANA)
09/05/2022
3 min

Escaldes-EngordanyAndorra Turisme destina 2,5 milions d'euros a la campanya d'estiu 2022, una acció publicitària que busca ampliar la projecció internacional d'Andorra i que s'enfoca als territoris "que no coneixen el Principat". Ho han presentat aquest dilluns el ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres, i el gerent de la parapública, Betim Budzaku, qui han manifestat que la voluntat és "diferenciar el país d'altres posant l'accent al fet únic que tenim". "Com competim amb molts països hem de diferenciar-nos i mostrar una Andorra diferent", ha dit Budzaku.

D'aquesta manera, la campanya, sota l'eslògan 'Atypical Andorra', posa l'accent en la natura, mostrant totes les activitats, paisatges i espais arreu del país en temporada d'hivern i d'estiu, amb l'objectiu que la línia d'actuació tingui validesa durant tot l'any i una vida útil de dos anys. "Els espots barregen estiu i hivern amb la finalitat d'explicar que el Principat és 365 dies l'any", ha indicat. Tot i que les accions s'enfoquin cap a nou països, entre els quals es troben el Regne Unit, Itàlia i Holanda, des d'Andorra Turisme es continua apostant "pel turisme de proximitat", ja que després de la irrupció de la pandèmia del coronavirus la gent "s'ha acostumat a agafar el transport privat per desplaçar-se".

Amb tot, la voluntat de la parapública i del Govern de cara aquesta temporada d'estiu és assimilar els volums turístics que es registraven abans de la pandèmia i, si és possible, superar-los. Torres ha augurat que es preveu que s'incrementi l'arribada de visitants al Principat entre un 3 i un 5% respecte al 2019. Budzaku ha recordat que en els darrers vuit anys el turisme a Andorra ha crescut en prop d'un 50% i que l'activitat turística que s'assoleix actualment al juliol és molt important, tenint en compte que "fa un lustre l'estiu el consideràvem temporada baixa".

En relació amb els espectacles i novetats que s'han preparat, el gerent de la parapública ha destacat la celebració d'un esdeveniment gastronòmic al setembre per consolidar el país amb aquesta oferta i millorar l'experiència del client. "Volem entrar a competir en aquest món que ha agafat embranzida i en el sector turístic adquireix cada vegada més importància", ha asseverat. Budzaku també ha fet el punt sobre l'espectacle MŪV del Cirque du Soleil que aterra aquest mes de juliol al Principat, gràcies al qual, d'ençà que es va anunciar, "s'han multiplicat les peticions als hotels" i s'espera aconseguir uns volums d'ocupació i reserves pròxims al 80% de la capacitat total de les 22 funcions, un total de 110.000 espectadors.

Per cloure, i qüestionat sobre la voluntat d'incrementar les connexions amb ciutats europees a través de l'aeroport Andorra-la Seu, ha assenyalat que s'han realitzat estudis que verifiquen que seria possible iniciar noves rutes a grans ciutats que estiguin en un radi de dues hores en avió, com Londres, Porto, Roma, entre altres, i que des de la parapública aposten per incentivar-les.

La taxa turística, al juliol peti qui peti

El titular de la cartera de Turisme ha asseverat que des del ministeri s'està treballant en les qüestions tècniques perquè la implantació de la taxa turística, la qual es votarà al Consell General el pròxim 9 de juny, pugui aplicar-se a partir de l'1 de juliol d'enguany, tot i que no es compti amb l'aprovació del sector afectat. En aquest sentit, Torres ha apuntat que la previsió era instaurar-la durant el primer trimestre del 2022 i, finalment, s'activarà a l'estiu, per la qual cosa considera que ja s'ha dilatat en el temps. A més, ha recordat que es tracta d'un impost finalista, per la qual cosa els recursos que s'obtinguin es destinaran a la promoció turística del país. "Com més aviat tinguem els recursos, més aviat podrem fer noves accions", ha dit.

stats