Inspeccions secretes per a avaluar el turisme 'premium' andorrà
Per a obtenir el segell Andorra Selected, més de 30 establiments han passat un rigorós procés amb convidats secrets que examinaven la qualitat del servei

Andorra la VellaEl director d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha revelat que ja hi ha més d'una trentena d'establiments del Principat, entre hotels restaurants i botigues que han obtingut el distintiu Andorra Selected que s'atorga a aquells que han obtingut la qualificació de 'prèmium' en l'àmbit turístic. Budzaku ha explicat que "el nostre objectiu és créixer en qualitat, no en quantitat. Volem atreure turistes que inverteixin en experiències úniques i prolonguin la seva estada. Per a això, desenvolupem Andorra Selected, un distintiu que certifica l'oferta prèmium del país".
Budzaku ha explicat el procés. "Més de 30 establiments –hotels, restaurants i botigues– ja han passat per un rigorós procés de selecció amb Mystery Guest -Hoste o Convidat misteriós per a avaluar els serveis- i un jurat internacional independent. Aquest projecte no sols potencia el sector premium, sinó que incentiva als negocis a elevar els seus estàndards de qualitat".
El director d'Andorra Turisme ha manifestat, en una entrevista a la revista Turiski, que "a Andorra sabem que el nostre gran tresor és la naturalesa, que representa més del 90% del país. Per això, treballem amb National Geographic, amb qui hem llançat diversos projectes per posar en valor el nostre patrimoni natural i cultural".
Budzaku ha comentat que "el primer projecte, «Andorra al Natural», va presentar un documental i un llibre fotogràfic sobre la fauna i flora del país. Després, amb 'L'espai on germinen les idees', impulsem un laboratori d'innovació per a minimitzar l'impacte turístic en el medi ambient i la societat".