Economia01/02/2018

L'Andorra Shopping Festival contribueix a l'arribada de visitants durant el mes de novembre

Camp defuig comparar les dades assolides enguany durant la celebració de l'esdeveniment respecte a les de l'any passat

Ana
i Ana

Andorra la VellaL'esdeveniment de dinamització del comerç durant el mes de novembre, que consisteix a potenciar les compres i també fer altres activitats al carrer, l'Andorra Shopping Festival, ha ajudat a augmentar la xifra de visitants el mes de novembre. Així ho ha explicat el ministre de Turisme, Francesc Camp, durant la valoració de l'impacte de l'activitat al país. Un total de 485.252 de visitants en global van venir a Andorra durant el mes de novembre, el que representa un 2% més que respecte el mateix mes de l'any passat. Pel que fa als turistes, l'increment s'ha vist reflectit més amb l'arribada d'espanyols i, en canvi, pel que fa als excursionistes (aquells visitants que no pernocten a Andorra) l'augment ha vingut per l'arribada de francesos.

“Ja vam avisar que seria complicat créixer, ja que el 2017 no hi havia ponts, la situació a Catalunya era complicada i a més els primers dies del Shopping va ploure, però sense l'esdeveniment haguéssim tingut, segurament, una baixada de visitants”, ha argumentat Camp, que tot i això valora positivament les xifres. Malgrat aquestes dades en augment, el ministre ha defugit comparar les dades de visitants durant la celebració de l'esdeveniment (del 3 al 12 de novembre) respecte les dades que es van registrar l'any passat. Camp ha esgrimit que el 2016 el festival va durar 15 dies, cinc més que enguany, i que es van celebrar als dos ponts del mes, afavorint l'arribada de visitants. “Hem cregut oportú portar les dades comparatives de tot el mes de novembre, ja que les dades exclusives de la celebració de l'Andorra Shopping Festival eren de difícil comparació”, s'ha excusat.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa a l'ocupació hotelera durant el mes de novembre, el ministre de Turisme també ha apuntat que aquesta s'ha incrementat un 3% respecte l'any passat. Un total de 603.000 euros ha estat la despesa final de l'esdeveniment, comptant les activitats que s'han realitzat i la publicitat que s'ha fet, 10.000 euros menys que el pressupostat. “Tot i ser uns mesos de baixa ocupació, a poc a poc es va creixent i és important perquè més enllà d'estiu i hivern hi ha d'haver activitat”, ha dit. Finalment, Camp també ha explicat que el més valorat pels visitants de l'Andorra Shopping Festival són les ofertes promocionals dels comerços, la música en directe i el teatre al carrer i els menús gastronòmics, en aquest ordre.