La Marca Andorra constitueix la taula de treball

Està formada per dotze representants del sector públic i del privat

El president de la comissió Marca Andorra i Comunicació de la CEA, Pere Augé, i el seu president, Xavier Altimir. / M. T. (ANA)
Ana
11/11/2017
2 min

Andorra la VellaLa Marca Andorra ha constituït la seva taula de treball amb dotze representants del Govern, comuns, comissió d'Economia del Consell General, Empresa Familiar Andorrana, Cambra de Comerç, Indústria i Serveis i Confederació Empresarial Andorrana, que en va ser la impulsora. Hi ha dos membres de cadascuna de les institucions i organitzacions empresarials esmentades. L'objectiu de la Marca Andorra és fer un país fort i atractiu i aconseguir que l'administració sigui més àgil i propera als ciutadans. També s'implicarà amb la preservació d'actius com l'entorn natural, la qualitat de vida i la seguretat ciutadana. Així, s'han creat set branques de treball.

El funcionament de la Marca Andorra es fa en base a recursos públics i privats i també amb aportacions com la de part de recaptació del sopar de gala de lliurament dels premis de la Confederació Empresarial Andorrana (CEA). El seu president, Xavier Altimir explica que "tot el que quedi fora del pressupost per cobrir les despeses de l'acte anirà destinat a la Marca Andorra". Durant l'any 2018 es treballarà per disposar de tots els instruments i estratègies comunicatives que configuraran el projecte. Segons el president de la comissió Marca Andorra i Comunicació de la CEA, Pere Augé, "és un procés previ a la consolidació d'una nova oferta global, basada en el redefinit model turístic i comercial, en la consolidació de l'esport de neu i muntanya, en el desenvolupament de les noves tecnologies, en la competitivitat fiscal i l'atracció d'inversió empresarial financera, i en una administració àgil i propera als ciutadans".

La posada en marxa de la Marca Andorra coincideix amb les negociacions per l'acord d'associació amb la Unió Europea (UE) i l'accés al Mercat Únic Interior. Des del sector comercial i des del Govern es valora molt bé la iniciativa. El ministre de Turisme, Francesc Camp, ha declarat recentment que "ho veiem de forma positiva" i, davant les crítiques de per què no ho ha tirat endavant el mateix Govern, ha exposat que, "que s'impulsi des d'una patronal o des del Govern poc importa, l'important és potenciar la Marca Andorra".

stats