Més de 97.000 euros recaptats amb les targetes solidàries de MoraBanc
Aquest any el projecte suma una nova entitat, Téléthon Andorra
Andorra la VellaLes targetes solidàries de MoraBanc han recaptat durant el 2019 un total de 97.223 euros, una xifra que sumada a les obtingudes des del començament del projecte, l’any 2010, dona un total d'1.034.209 euros recaptats per a les entitats col·laboradores. Els diners es reparteixen segons la voluntat dels clients entre ONGs participants; actualment participen en el programa dinous entitats: Infants del Món, La Gavernera, Unicef, Càritas Andorrana, AINA, Fundació Privada Nostra Senyora de Meritxell, IBO-Àfrica, Mans Unides, Fundació Clara Rabassa, Cooperand, Bomosa, Carisma, Hi Arribarem, Fundació Privada Tutelar, Associació Marc GG, l’Associació de Dones d’Andorra, Creu Roja Andorrana, Autea i el Patronat Dames de Meritxell.
Tal com recorden des de MoraBanc, els donatius de la targeta solidària provenen de la solidaritat dels clients que participen en aquest projecte mitjançant donatius i arrodoniments de les compres. Per cada compra efectuada amb la targeta s’aporten els cèntims que manquen fins a arrodonir l’import al dècim o a l’euro superior. El banc dobla les aportacions dels clients i els arrodoniments de les compres.
Teléthón Andorra s’incorpora al projecte
D'altra banda, cal destacar que Téléthon Andorra s’ha incorporat a partir d’aquest 2020 al programa Targeta solidària de MoraBanc, amb la qual cosa arriba ja a les vint entitats adherides. El projecte presentat treballa per promoure i fomentar els principis del Téléthon francès relatius a la col·lecta de fons per a la investigació de les malalties genètiques i poder donar suport a persones d’Andorra afectades per aquestes malalties i a les seves famílies.
La targeta solidària és un dels projectes d’acció social dins de la responsabilitat social corporativa de MoraBanc que també inclou altres accions com el suport a la campanya de recollida de joguines en favor de Càritas o programes amb la participació d’empleats, com la campanya de recollida d’aliments realitzada amb Centre Comercial Andorrà.