Pal Arinsal tanca l'estiu amb prop de 106.000 clients

L'estació ha registrat una facturació de més 2,1 milions d'euros

Un ciclista fent descens al Bike Park.
ARA Andorra
13/10/2022
3 min

La MassanaEMAP tanca l'estiu aconseguint els seus objectius pel que fa a clients i amb una facturació que supera els 2,1 milions d'euros. Aquest any, la visita de clients francesos ha augmentat considerablement. La despesa mitjana del client a l'estació també ha augmentat en un 26,5%, situant-se ara en 30,11 euros per persona. En general, els increments més importants respecte a la temporada passada s'han notat a 'Snowplus' amb un 13%, marxandatge amb un 11% i finalment, en serveis de restauració amb un creixement del 13%. El refugi del Comapedrosa també suma una millora de visitants amb l'increment del 9% de les reserves. Durant la temporada i per causes principalment meteorològiques durant el mes d'agost, el 'Mountain Park' ha notat una caiguda del 26%.

Pel que fa a l'ocupació, se celebra l'acollida total de 105.981 clients en els diferents serveis que ofereix l'estació i unint els espectadors rebuts durant la setmana de la Copa del Món. Aquesta xifra suposa un 10,9% més de clients que la temporada 2019, tenint en compte que va ser l'última temporada amb Copa del Món de BTT. Cal destacar que durant aquella setmana la part inferior del 'Bike Park' va continuar oberta i algunes de les activitats del 'Mountain Park' també, per tal de poder oferir un millor servei i més varietat al client. Un punt a destacar és que cada cop més els clients prefereixen els canals en línia per realitzar les seves reserves, gràcies a tots els avantatges i beneficis que es realitzen en aquest format. Les reserves en línia han notat un increment en vendes del 70% respecte al 2021.

L'estació ha pogut assolir quasi tots els seus dies d'obertura, 130 dies en total, sent el primer dia d'obertura el del refugi, el 4 de juny. Però a causa d'una forta tempesta, el passat 28 d'agost, el 'Bike Park' no va obrir les seves instal·lacions i va ser l'únic dia de la temporada, però malgrat aquest punt, en paral·lel, la restauració i el 'Mountain Park' van poder seguir amb la seva activitat habitual. El 'Bike Park' nota un creixement del 2,8% en facturació respecte a la temporada passada i el 'Mountain Park', que ha notat una caiguda de visitants accentuada durant el mes d'agost per causes meteorològiques, va estrenar a principis de temporada dues noves activitats: el 'Big Air Bag' i el nou 'Summer Tubbing', convertint-se aquesta última en una de les més sol·licitades, seguidament del 'Peke Park' i la tirolina 'Big Zip'. Pel que fa a 'Snowplus', l'escola de lleure de l'estació, ha notat un increment del 13% respecte al 2021 i continua sent una de les àrees de l'estació amb més tendència de creixement.

La restauració enguany ha notat un creixement del 13% en facturació i un augment del 68% pel que fa al nombre de clients. Els diferents espais gastronòmics oberts durant la temporada, 'Expresso' i 'Xiringuito' a Pal i el restaurant Coll de la Botella, han acollit 33.750 clients durant la temporada, essent aquest últim el que més comensals ha rebut gràcies també a la seva proximitat al telefèric d'Arinsal Pal i a diferents rutes de senderisme i cicloturistes.

Pròxima obertura: 2 de desembre

Si les condicions de neu acompanyen, Pal Arinsal espera obrir el pròxim 2 de desembre i es preveu un total de 135 dies d'esquí. Una temporada que ve acompanyada de grans novetats i la principal és la unió comercial de les estacions d'esquí amb Grandvalira Resorts, podent oferir d'aquesta forma un forfet únic al país amb 303 km de pistes. Així mateix, aquest forfet també formarà part per primera vegada del passi Ikon Pass, que dona accés a més de 50 estacions d'esquí de tot el món. Pal Arinsal i Ordino Arcalís ja tenen a la venda també el forfet Nord Pass, que dona accés a les dues estacions durant tot l'any.

stats