Quins motius impulsen la possible vaga d'autobusos?

Denuncien jornades de més d’onze i dotze hores, amb tres torns de treball diferents en una sola jornada i un dia de festa a la setmana

Un bus de la línia nacional de transport públic.
ARA Andorra
21/12/2024
2 min

Andorra la VellaEls xofers de Coopalsa amenacen d’anar a la vaga si no es retorna a les condicions laborals que tenien abans amb horaris intensius i a més demanen un entorn adequat de treball. Critiquen que l’empresa no els facilita un lloc on puguin estar en les estones entre torns.

Denuncien jornades de més d’onze i dotze hores, amb tres torns de treball diferents en una sola jornada i un dia de festa a la setmana. Aquestes són algunes de les condicions que denuncien els delegats del comitè d’empresa de Coopalsa que els han portat al límit. Tenen clar que si no es resol la situació aniran a la vaga, segons ha recollit Andorra Televisió.

Aquest dijous han estat al ministeri de Treball amb la seva advocada i els representants administratius i legals de l’empresa, en un acte de conciliació que no ha resultat com esperaven. Només han aconseguit que l’empresa els reconegui 10 minuts dels 15 que inverteixen a fer el canvi de torn a les parades i que ara no se’ls computava com a treball.

“No els preocupen els conductors”

Marcelo Orieta, membre del comitè d’empresa de Coopals, ha indicat que “el pas següent serà la vaga. Tenim dret. Volem aconseguir treballar amb tranquil·litat i no en jornades de 12-13 hores a disposició de l’empresa i deambulant per Andorra.”

Afegeix que “transportem 70 persones per viatge, això és molt. I ho fem cansats, de mal humor. No és viable. Demano disculpes als passatgers que a vegades pugen al bus i no reben una resposta cordial.” Apunta que creu que l’empresa estalvia diners amb aquesta política i “no es preocupa del benestar dels conductors”.

Nicolas Sarmiento, membre del comitè d’empresa de Coopalsa expressa que no poden tenir un bon descans amb aquestes condicions: “La tasca de conductor és de risc i de molta responsabilitat perquè transportem persones”, afegeix. Representen 74 treballadors del centenar de xofers que cobreixen totes les línies d’autobús interurbà, excepte les que fan la ruta Escaldes-Sant Julià operades per Nadal.

stats