Scapeland Andorra, el primer joc de pistes de país
La voluntat de la iniciativa és fomentar el turisme familiar i donar un atractiu més
El Pas de la CasaAndorra Turisme i els set comuns han engegat una nova iniciativa per promoure el turisme familiar i la descoberta de l'entorn del país, l'Escapeland Andorra. Ho han presentat aquest dimecres al Pas de la Casa el ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres, i la cònsol major d'Encamp, Laura Mas, qui han manifestat que la voluntat del projecte, que s'emmarca dintre del programa Infoturisme, és "vincular tot el territori" amb un total de vuit jocs de pistes, una per cada parròquia, més el del Pas. D'aquesta manera, tal com ha assenyalat Torres, al Principat s'ha demostrat, notablement, que la bona col·laboració entre administracions públiques "dona els seus fruits i acaba esdevenint tot un èxit", posant com a exemple la gran afluència que han tingut iniciatives com la ruta dels Tamarros i els itineraris Macarulla, petits senders màgics.
Entrant al detall sobre els jocs d'escape, el ministre ha explicat que també compten amb la col·laboració del sector turístic d'arreu del país i que, amb l'objectiu de dinamitzar l'arribada de visitants, tothom qui s'allotja en un establiment hoteler o apartament turístic podrà adquirir el joc de la parròquia on pernocta de manera gratuïta presentant la factura a l'oficina de Turisme en qüestió. "Andorra, a banda de ser un país de compres, que ho és, també ha d'esdevenir un territori amb una gran diversitat d'experiències". Tanmateix, els visitants que no passin la nit al Principat també tenen la possibilitat de gaudir de l'activitat adquirint les caixes dels jocs a les oficines de turisme per 20 euros.
D'aquesta manera, els participants hauran de resoldre tots una sèrie de jocs de pistes, alguns relacionats amb mobiliari urbà de la parròquia, per acabar obtenint el codi del joc i validar-lo a l'oficina de turisme perquè se'ls hi estampi el segell al passaport. Qui assoleixi el codi de les set parròquies, és a dir, qui hagi completat tots els jocs que es proposen, podran disposar de la maleta final, una altra iniciativa que és dur a terme amb el suport de la pàgina web del projecte, www.andorraescapeland.com. Els establiments turístics disposaran de material comercial i publicitari per donar a conèixer l'activitat, la qual s'espera que acabi sent "tot un èxit".
El ministre també ha apuntat a la necessitat de fer que la gent valori els grans "productes de qualitat" que s'ofereixen a Andorra i a deixar de brindar als turistes atractius de manera gratuïta per incentivar les estades, recordant la decisió de la parròquia de Canillo de fer de pagament l'accés al mirador del Roc del Quer i al nou pont tibetà. "Tenim una gran oferta d'activitat al país que hem de començar a fer valorar i ha quedat demostrat que fer de pagament els atractius no desincentiva als visitants i fa valdre el nostre patrimoni", ha dit.
Per la seva banda, Mas ha fet el punt sobre la inclusió d'un joc d'enigmes exclusiu al Pas de la Casa, el qual ha estat finançat al 100% pel comú encampadà, per continuar treballant en la línia "que ens hem marcat" i incentivar la creació de nous productes turístics destinats a un públic familiar. "És una oferta més al Pas, a banda de les de la corporació i les de Saetde", ha asseverat.
Bon ritme de venda d'entrades pel Cirque du Soleil
El titular de la cartera de Turisme ha explicat que la venda d'entrades per al nou espectacle MŪV del Cirque du Soleil està evolucionant molt favorablement, afirmant que les previsions van en la línia "de l'afluència als últims exercicis prepandèmia", motiu pel qual "pensem que enguany serà un èxit". A més, ha recordat que es tracta del primer espectacle que serà 100% de pagament per mantenir "l'aposta per la qualitat i perquè la gent valori els productes que s'estan al país són de moltíssima qualitat", afegint que l'objectiu d'Andorra Turisme és que els turistes "augmentin la despesa mitjana durant la seva estada al país".