Internacional19/03/2016

62 morts en l'accident d'un avió al sud de Rússia

Era un vol de la companyia Flydubai i quasi tots els passatgers eren ciutadans russos que tornaven d'uns dies de vacances a Dubai. Entre els set tripulants hi havia dos espanyols

Natàlia Boronat
i Natàlia Boronat

MoscouUn Boeing 737-800 de la companyia Flydubai s'ha estavellat aquest dissabte a la matinada quan intentava aterrar per segona vegada en condicions meteorològiques de molt poca visibilitat a l’aeroport de Rostov del Don, al sud de Rússia. Totes les persones que hi havia a bord, 55 passatgers i 7 tripulants –entre els quals dos ciutadans espanyols– han mort en aquest sinistre que el ministeri de Transports de Rússia apunta que s'ha produït per culpa del mal temps, enmig d’una forta pluja i un vent huracanat, o per error humà i descarta la versió d’un atemptat.

Segons les dades del servei de seguiment de vols Flightradar 24, els pilots del Boeing que procedia de Dubai han estat dues hores sobrevolant la ciutat esperant que milloressin les condicions climatològiques per aterrar. La web de Flightradar 24 informa que l’avió s'ha enlairat a una altura de 1.200 metres i tot seguit ha començat a desplomar-se a una velocitat vertical de fins a 106 metres per segon.

Cargando
No hay anuncios

El Comitè Investigador de Rússia ha informat en un comunicat que “l’avió ha xocat contra el terra i s'ha partit a trossos” i com a conseqüència d'això s'han mort totes les persones que hi havia a bord. Les autoritats descarten un possible incendi com a causa del sinistre i el Comitè d’Investigació ha confirmat que l’explosió s'ha produït quan l’avió s'ha estavellat contra el terra, a uns 250 metres de la pista d’aterratge. Segons el ministeri d’Emergències de la regió de Rostov, l’ala de l’avió ha tocat a terra en un segon intent d’aterrar i s'ha calat foc.

La línia principal de la investigació, segons ha informat el governador de la regió, Vasili Gólubev, és que el sinistre s'ha produït a causa del mal temps, un vent fort, amb ràfegues regulars de 12 metres per segon que en alguns moments arribava a 19 metres per segon. Més o menys a aquella hora un avió de la companyia Aeroflot també havia d’aterrar a Rostov però després de tres intents fallits se n'ha anat cap a l’aeroport de Krasnodar, a 290 quilòmetres.

Cargando
No hay anuncios

Les condicions meteorològiques adverses no podien ser una sorpresa per als pilots, ja que la web del ministeri de Situacions d’Emergència de la regió de Rostov publicava aquest divendres una alerta de tempesta. El cap del servei meteorològic Fobos, Ievgueni Tixkovets, en declaracions a la televisió Rossiia 24, ha dit que “amb un vent lateral de fins a 17 metres per segon qualsevol tipus d’aterratge està categòricament prohibit”.

Cargando
No hay anuncios

L’assessora del ministre de Transport, Janna Terekhova, ha declarat a Rossiia 24 que no es pot descartar el factor humà i segons fonts de l’agència Interfax a les forces de seguretat també s’està investigant la possibilitat que hi hagi hagut un problema tècnic.

L’aeroport de Rostov s'ha tancat per dur a terme les tasques de rescat i de seguida s'han localitzat les caixes negres, que podrien donar la resposta a la causa del sinistre. Segons el Comitè d’Investigació es trigarà d’un a tres mesos a desxifrar-les.

Cargando
No hay anuncios

L’avió tenia una capacitat per a 180 passatgers però n’hi viatjaven només 55: 18 homes, 33 dones i 4 nens. Entre els 7 membres de la tripulació hi havia dos espanyols: el copilot, el canari Alejandro Álava, i el també canari Xavier-Alejandro Curbelo, que actuava al vol com a cap de la tripulació auxiliar. La majoria de passatgers eren turistes russos, tret de tres ucraïnesos, un indi i un uzbek, que tornaven de vacances de Dubai, la ciutat més important dels Emirats Àrabs Units.

Cargando
No hay anuncios

El Boeing 737-800 sinistrat va fer el primer vol el 2010. L’accident d'aquest dissabte és la primera catàstrofe aèria de Flydubai, una companyia de baix cost fundada el 2009 per les autoritats dels Emirats i que cobreix la ruta entre Dubai i un centenar de ciutats d’Àsia i d’Europa de l’Est.