El fiscal atribueix l'accident de tren d'Alemanya a un error humà
La responsabilitat del sinistre recau en un controlador del tràfic ferroviari que hauria enviat un avís erroni a un dels trens. Se l'investiga per un possible delicte d'homicidi involuntari
BarcelonaEls investigadors de l'accident ferroviari de dimarts passat a la ciutat alemanya de Bad Aibling, que va causar la mort d'11 persones, conclouen que ha estat un error humà. Ho ha anunciat aquest dimarts el fiscal Wolfgang Giese en una roda de premsa al mateix lloc de l'accident, i ha atribuït la responsabilitat del sinistre a un controlador del trànsit ferroviari. Ha descartat, en canvi, que l'accident es produís per una errada tècnica.
Dimarts passat dos trens de passatgers van xocar frontalment a la localitat bavaresa de Bad Aibling (a 60 quilòmetres al sud-est de Munic) en el que s'ha considerat l'accident ferroviari més greu succeït a Alemanya des del 1998. Els trens circulaven a uns 100 quilòmetres per hora. A banda de les 11 víctimes mortals, inclosos els dos conductors, el sinistre va deixar 24 ferits greus i 61 de lleus.
Avís erroni
L'error humà que, segons la investigació, va desembocar en la col·lisió hauria estat l'activació d'un avís erroni destinat a un dels trens. En adonar-se de l'error, el controlador va enviar una alerta de perill als trens, però ja era massa tard. Una prova mèdica ha descartat que es trobés sota les efectes de l'alcohol.
"Si s'hagués comportat adequadament, l'accident no s'hauria produït", ha dit el fiscal Giese del treballador ferroviari, a qui ja han obert una investigació per delicte d'homicidi involuntari. Tot i que el presumpte reposable no ha estat arrestat, la pena podria comportar fins a 5 anys de presó.
Segons el diari alemany 'Bild', el responsable va confessar l'error a alguns companys de feina. A la roda de premsa d'aquest dimarts el fiscal Jurgen Branz ha dit d'ell que "no es troba bé".
Cada accident ferroviari fa que els autoritats es replantegin la seguretat en la circulació dels trens. Tot i així, el tren és un dels mitjans de transport més segurs. Segons l'Eurostat, els accidents ferroviaris són cada cop menys freqüents i des de 1999 fins a 2012 el seu nombre ha disminuït un 70%.