Localitzen el fuselatge de l'avió d'Air Asia al mar de Java

En aquesta part de l'aparell podrien haver quedat la resta dels passatgers i la tripulació

Un periodista fa una fotografia de la imatge captada pel robot del vol d'Air Asia accidentat durant una roda de premsa. PIUS ERLANGGA / REUTERS
Agències
14/01/2015
2 min

DjakartaUn vaixell militar ha localitzat aquest dimecres el cos principal de l'avió d'Air Asia que es va estavellar el 28 de desembre al mar de Java. Els equips de rescat creuen que en aquesta part de l'avió podrien haver quedat atrapats la majoria dels 162 passatgers i tripulació que hi viatjaven.

Un vehicle submarí no tripulat, operat des de la fragata de Singapur 'MV Swift', ha enregistrat les primeres imatges de la part principal del fuselatge de l'aeronau i una de les ales, segons ha afirmat el ministre de Defensa de Singapur, Ng Eng Hen, en el seu perfil de Facebook.

El fuselatge, la part de l'avió on viatgen els pilots i els passatgers, ha estat descobert a uns 2 o 3 quilòmetres d'on es va trobar la cua de l'avió durant el cap de setmana.

El vol d'Air Asia va perdre el contacte amb el control de tràfic aeri pel mal temps mentre viatjava de Surabaya (a Indonèsia) a Singapur. Fins ara s'han pogut recuperar 48 cossos.

Està previst que els bussos inspeccionin les restes trobades dijous, segons ha confirmat el cap de l'Agència Nacional de Recerca i Rescat, Fransiskus Bambang Soelistyo.

Comença l'anàlisi de les caixes negres

Els investigadors indonesis han començat ja a analitzar les dues caixes negres, recuperades del fons del mar entre dilluns i dimarts, i esperen trobar les primeres respostes a les causes de l'accident en les properes setmanes.

"En una setmana, crec que tindrem una lectura", ha afirmat l'investigador en cap del Comitè Nacional de Seguretat en el Transport (NTSC), Mardjono Siswosuwarno.

Els investigadors van trigar només 15 minuts a descarregar el registre de dades de vol –la informació que emmagatzemava la primera caixa negra rescatada–, però ara hauran d'analitzar fins a 25 hores de dades i milers de paràmetres de vol que inclouen la velocitat, l'altitud, la pressió de l'aire, etc.

També esperen començar a descarregar la informació de la segona caixa negra, que conté les gravacions de com a mínim dues hores de converses entre els pilots i els controladors de tràfic aeri.

L'aerolínia, filial a Indonèsia del grup malaisi Air Asia, va reconèixer dimarts que no tenia autorització administrativa per volar un diumenge, el dia de la setmana en què es va produir l'accident.

stats