LA TRIA 'TECH'
Misc25/07/2015

Els 8 països del món amb més cotxes elèctrics: dues llistes possibles

Segons el criteri que s'apliqui per elaborar la classificació, el resultat varia substancialment

Albert Cuesta
i Albert Cuesta

La setmana passada, Catalunya va passar a formar part dels territoris on el fabricant californià Tesla disposa de punts que permeten als propietaris dels seus cotxes elèctrics de luxe recarregar les bateries per tal de circular sense interrupcions per les carreteres europees. L'estació Supercharger és al costat de l'Hotel Ibis Costa Brava de Girona, i amb 40 minuts proporciona al cotxe una autonomia de 500 quilòmetres. En altres poblacions del país trobem també llocs per carregar cotxes i motos elèctrics, una tendència que es va ampliant a mesura que creix la popularitat d'aquesta mena de vehicles.

L'empresa IHS Automotive ha estudiat quins són els països del món on es van matricular més cotxes elèctrics (inclosos els models híbrids endollables) durant el primer trimestre d'aquest any. La llista, en quantitats absolutes, és la següent:

1. EUA: 14.832 cotxes

2. Xina: 12.555 cotxes

Cargando
No hay anuncios

3. Regne Unit: 8.684 cotxes

4. Noruega: 8.112 cotxes

5. Japó: 7.750 cotxes

6. Holanda: 5.760 cotxes

Cargando
No hay anuncios

7. Alemanya: 4.520 cotxes

8. França: 3.626 cotxes

Aquesta classificació, tanmateix, presenta un biaix: els països on es venen més cotxes elèctrics són també els mercats on es venen més cotxes de tota mena. El panorama és molt diferent si es considera quina proporció representen els cotxes elèctrics sobre el total de cotxes matriculats. En aquest cas, el líder mundial és Noruega, on un de cada tres cotxes nous funciona amb electricitat:

1. Noruega: 33,3%

Cargando
No hay anuncios

2. Holanda: 5,7%

3. Regne Unit: 1,2%

4. EUA: 0,8%

5. França: 0,8%

Cargando
No hay anuncios

6. Alemanya: 0,6%

7. Japó: 0,6%

8. Xina: 0,3%

Aquesta classificació és la que veieu en el gràfic adjunt, elaborat per Statista.

Cargando
No hay anuncios

Cal recordar que les xifres fan referència només als cotxes nous venuts entre gener i març d'aquest any. Fins i tot a Noruega, on els incentius fiscals afavoreixen una proporció tan alta de cotxes elèctrics i híbrids, aquesta mena de cotxes són només un 2% de tots els que circulen per les carreteres del país nòrdic. Tot i això, a la resta dels països la proporció és encara més baixa.