Ferrari recorre al ‘catenaccio’ per fer guanyar Vettel

L’alemany agafa oxigen i se’n va de vacances amb 14 punts d’avantatge

Sebastian Vettel, celebrant el triomf a Hongria
i Martí Molina
30/07/2017
3 min

BarcelonaPosar-se per davant al començament, passar a una tàctica conservadora, utilitzar tot l’equip per defensar-te, deixar passar els minuts i acabar aconseguint la victòria. Per la mínima, però que val els mateixos punts que si fos per pallissa. Podria ser la crònica d’un partit de futbol però en realitat és el resum del triomf de Sebastian Vettel al Gran Premi d’Hongria de Fórmula 1. El pilot alemany va imposar-se amb la complicitat del seu company Kimi Räikkönen -segon- i les ordres d’equip de Ferrari, en una cursa en què Bottas va completar el podi perquè Hamilton va deixar-se passar a l’últim revolt. Tot molt estrany.

Ferrari va decidir que el fi justificava els mitjans. Que es podia sacrificar el triomf de Räikkönen perquè fos Vettel qui pugés al graó més alt del podi i així ampliar distància al Mundial. Una aposta arriscada que va trontollar per l’amenaça de Hamilton a les darreres voltes. Si no hagués sigut pels cotxes que anaven amb volta perduda, i que van acabar fent més nosa que servei al de Mercedes, potser el podi hauria quedat configurat d’una altra manera.

La tàctica del 'catenaccio' de Ferrari, utilitzant l’argot futbolístic, es justifica des de la Scuderia pels problemes al volant que tenia Vettel. Se li va girar la direcció a conseqüència d’un cop. Per això no va poder anar tan de pressa com la resta. Sortia des de la 'pole' i defensava la posició de privilegi, però sense poder-se escapar. Räikkönen tenia millor ritme però els estrategs de Ferrari, que només vetllaven per la salut de Vettel, van prohibir-li que es mogués del seu darrere. De res va servir que el finlandès es queixés reiteradament per ràdio. La missió que tenia encomanada era la de fer d’escut. I va complir-la. Almenys, al podi, Vettel va reconèixer que Räikkönen anava més ràpid que ell i que, en condicions normals, hauria d’haver guanyat.

El gest esportiu de Hamilton

Al darrere hi havia Hamilton, pressionant-lo. El cap de files de Mercedes va escalar fins al tercer lloc perquè el seu company Bottas es va deixar avançar. Ordres d’equip. Passa que l’anglès no va poder superar cap dels dos Ferarri, en part perquè al circuit d’Hungaroring el seu cotxe no era tan competitiu com de costum i en part, també, perquè en aquell traçat és molt més difícil. Ja al final, després de llançar la tovallola, va alentir el ritme i va tornar a Bottas la posició que havia perdut. Un gest d’esportivitat de Hamilton que va preferir renunciar a tres punts del Mundial -la diferència entre ser tercer o quart- a canvi de guanyar-se la simpatia del seu company. Qui sap si en les properes curses li haurà de tornar a demanar algun favor.

La resta de la cursa no va deixar gaires imatges per recordar, més enllà de la topada entre els dos Toro Rosso, provocada per un Max Verstappen que, novament, va confondre la F1 real amb una partida de videojocs. Curiosament, l’acció va acabar amb el cotxe de Ricciardo espatllat i l’holandès seguint en pista. Això sí, amb una penalització de 10 segons per la maniobra imprudent.

Fora dels equips que lluiten per la victòria, la medalla se la van penjar Fernando Alonso, sisè, i Carlos Sainz, setè. El Mundial s’atura ara per vacances i es reprendrà a Bèlgica el 27 d’agost.

stats