El diumenge recupera el dret de divertir-nos
Ferrari i Alonso tenien marcada la data del GP de Singapur com una de les cites més importants de l’any per als seus interessos. La pista asiàtica s’ajusta molt bé a les característiques del cotxe de Maranello. Com que aquí el motor no compta tant com en altres llocs, podia regalar un cert respir a l’asturià, alliberat de la penitència d’haver de dependre del que tants patiments li ha ocasionat.
Però ni una cosa ni l’altra. Vettel i Räikkönen van quedar fora de combat a la primera de canvi, per una topada múltiple al començament; de retruc, Alonso també va caure eliminat després d’una sortida magistral.
I, ves per on, Hamilton -que sabia que els Mercedes acostumen a passar aquesta cursa de puntetes-és qui més profit ha tret de tot això, en un escenari que tradicionalment ha portat alguns maldecaps als cotxes de l’estrella. Ara és més líder que mai.
Divendres tothom apostava pels Red Bull. Dissabte els Ferrari van demostrar una capacitat de reacció magnífica. I ahir els de Mercedes van tornar a meravellar, amb la setena victòria de l’any de Lewis, seguit de Ricciardo, que no falla mai, i de Bottas, que celebrava d’aquesta manera la renovació del contracte.
Quan els caps de setmana funcionen així, quan hi ha cops de teatre com el de la sortida i les dificultats per als pilots són màximes a causa de la meteorologia, la Fórmula 1 ens recorda per què té una capacitat de seducció tan gran i fa que siguem capaços d’empassar-nos hores i hores de curses avorrides fins a trobar una perla amagada com la d’ahir.
La cursa de Singapur té màgia. Sigui per l’escenari de somni que l’envolta, pel fet de disputar-se de nit o per la dificultat d’un traçat on, tot i ser per carrers, els cotxes van molt de pressa, aquesta cursa sempre és interessant. I si hi plou, com aquesta vegada, encara més. Per això, que la prova hagi assegurat la continuïtat quatre anys més al calendari és una molt bona notícia. Perquè és una cita capaç de premiar les mans i l’esforç dels bons pilots, per damunt dels seus cotxes, amb resultats com el quart lloc de Sainz.
Després dels anuncis de divendres dels plans d’Honda, McLaren, Renault i Toro Rosso per a l’any vinent, semblava difícil que l’esport de diumenge pogués triomfar per damunt de la política dels preliminars de la cursa. Sortosament no ha sigut així. Gaudim-ho.