Un doblet congruent amb una filosofia
BarcelonaLes dues últimes setmanes Sebastian Vettel ha conviscut amb el ridícul que va fer a Monza per la virolla que no va poder evitar en la sortida de la ziga-zaga d’Ascari, i l’escarni i les crítiques que això li va suposar. Ahir, amb la primera victòria de l’any, l’alemany es va rescabalar d’una errada que és massa habitual en tot un tetracampió mundial com ell. Només cal recordar l’altra virolla que va fer a principis d’any a Bahrain o la que va protagonitzar l’any passat també al temple de la velocitat i que va posar en safata de plata el títol de campió a Hamilton.
El doblet de Ferrari d’ahir, el primer per a la Scuderia des d’Hongria 2017, és un triomf empresarial i una evidència més que, en el fons, els de Maranello saben que dels seus dos pilots el més feble és l’alemany, pitjor classificat en el campionat (cinquè) que el monegasc (tercer).
El madrileny Iñaki Rueda, cap d’estratègia de Ferrari des del 2015 i que abans havia treballat a Lotus, Renault, Midland, Jordan i McLaren, va tramar un plantejament de la cursa destinat a assegurar les dues primeres posicions a partir de l’ undercut de Vettel a Leclerc, que era el primer classificat en el moment d’aplicar el canvi de posicions en l’aturada al pit-lane. Permetent que Vettel superés Leclerc a boxs Ferrari reforçava les opcions del doblet molt més que no pas deixant Vettel en la segona posició. Leclerc és un home d’equip que encara no està contaminat per la vanitat i l’orgull que tots els campions acaben tenint tard o d’hora, i més si es vesteixen de vermell. Coneix bé la història de Ferrari i sap que en aquesta formació la marca està sempre, sempre, per sobre dels noms, fins i tot dels pilots.
Rueda, i tots els tècnics que hi havia al mur de senyalització, sabien que si Leclerc passava a ser segon, no atacaria Vettel com ho va fer a Spa per obtenir la seva primera victòria, precisament en un escenari on tota una llegenda com Michael Schumacher també es va estrenar com a guanyador de la F1. Ja n’havien parlat amb calma després de l’èxit a Bèlgica, i l’aplicació d’ordres d’equip més severa només hauria aflorat en cas d’extrema necessitat. No va caler. Deixant Leclerc al segon lloc confiaven a construir una paret molt més sòlida que la que pogués aixecar Vettel enfront de les possibles escomeses de Verstappen, Hamilton o potser fins i tot Bottas.
Però, a banda d’aquest doblet, la millor notícia per a Ferrari és que el seu cotxe ara ja va bé en tota mena de circuits. I això pot ser la clau del que queda de campionat.