FUTBOL
Misc30/09/2019

Mediapro acusa el VAR d’enviar tard les imatges dels fores de joc

Aquesta temporada el VAR ha passat a ser gestionat per l’empresa Hawk Eye

Toni Padilla
i Toni Padilla

BarcelonaEl VAR segueix provocant polèmiques a la Lliga. Aquest dilluns, l’empresa Mediapro, responsable del senyal televisiu dels partits, va denunciar que va trigar més de 40 minuts a rebre les imatges del gol que va donar la victòria al València contra l’Athletic (0-1). Mediapro va respondre així a les crítiques de la Federació Espanyola (RFEF), que va considerar “inapropiada” la realització, ja que Mediapro va mostrar unes imatges pròpies del possible fora de joc sense esperar les imatges oficials del VAR. La RFEF va arribar a afirmar que aquest pràctica creava “alarma social”, però la productora va explicar en la seva resposta que va optar per “oferir el màxim de repeticions de la jugada des de diferents angles” després d’intentar sense èxit “contactar amb la sala VOR per disposar de les imatges del VAR”. Segons l’empresa amb seu a Barcelona, “aquestes repeticions no es van retolar amb el símbol del VAR ni els comentaristes les van identificar com a tals, i en cap moment es va produir cap manipulació d’imatges”.

Aquesta temporada el VAR ha passat a ser gestionat per l’empresa Hawk Eye, que va trigar més de 40 minuts a enviar la imatge oficial en la qual es podia veure, amb línies marcades, que el gol del València era legal, ja que no hi havia forat de joc. “Les imatges no van arribar al control de realització per a ser emeses passats 40 minuts del gol, i finalment es van emetre, degudament retolades, en els minuts 55:26 i 62:50”, va dir Mediapro, que va recordar que el gol va pujar al marcador a la primera part del partit. “Qualificar-ho de manipulació és traspassar tots els límits -diuen des de Mediapro sobre l’acusació de la RFEF-, potser a causa de les crítiques i comentaris que ha rebut el funcionament del VAR arran dels greus problemes i retards que està registrant”.