La moda torna al Rec d’Igualada

Us presentem les principals novetats d’aquesta cita en què participen més de 100 marques

Els visitants passejant pels carrers del Rec d’Igualada, en una edició anterior de la cita.
i Thaïs Gutierrez
06/05/2019
3 min

BarcelonaEl Rec d’Igualada arriba a la 20a edició i ho fa amb xifres de rècord: 65 de les antigues adoberies del barri del Rec es convertiran del 8 a l’11 de maig en botigues de moda efímeres on s’instal·laran més d’un centenar de marques de moda. Us presentem les sis novetats més destacades d’aquesta nova edició, que espera repetir l’èxit d’assistència de les últimes cites, per on han passat més de 120.000 visitants.

Més marques

La llista de marques que participen en el Rec va creixent cada any i en aquesta edició s’hi incorporen noms com Converse, Munich, Barça, Sueños Negros, Teoh&Lea i d’altres infantils de molt èxit com Bobo Choses, Nobodinoz o Petit Oh! Aquestes se sumen a altres marques que ja fa temps que participen en la cita igualadina, com Levi’s, Adidas, Textura, Camper, Mango i Sita Murt, i també a dissenyadors de llarga trajectòria com Txell Miras, Miriam Ponsa o Josep Abril, molt fidels a aquest festival de moda.

S’estrenen els ‘personal shoppers’

Per primera vegada, en aquesta edició del Rec es podrà comptar amb l’ajuda i l’assessorament de personal shoppers, professionals de l’estilisme que orienten els clients sobre quins són els millors espais i marques on comprar en funció de l’estil personal, els gustos i les preferències de cadascú. A través de la plataforma Airbnb es podran reservar aquestes experiències. Dins d’aquesta proposta, l’actriu d’Igualada Xènia Tostado es convertirà també en amfitriona del Rec, a través d’Airbnb, d’una experiència amb fins solidaris. Els qui ho vulguin podran passejar pel Rec amb Tostado i amb una experta en tendències que els assessorarà i acompanyarà. Així, tots els beneficis d’aquesta experiència es destinaran a la Fundació Privada Àuria, que treballa donant suport a persones amb dificultats especials, en risc d’exclusió social o en situació de vulnerabilitat.

El Pop Up Day creix

Aquest espai patrocinat per Estrella Damm està pensat com un mercat de roba on cada dia hi ha lloc perquè els dissenyadors i les marques més emergents i menys conegudes puguin presentar els seus productes. En aquesta edició, l’espai creix i hi passaran 28 creadors i firmes com Nudo Clothing, Name BCN, Batech o Puntotres, que mostraran les seves creacions en aquest mercat que vol ser un trampolí per a la moda i els joves creadors del país.

Més oferta gastronòmica

El Rec també és un festival gastronòmic. L’oferta de food trucks fa anys que ha anat creixent fins a convertir-se en un dels reclams d’aquesta cita, amb una gran diversitat de cuines de tot el món i opcions per a vegans. A més, també hi haurà el pop-up bar del restaurant barceloní El Filete Ruso i un gastrobar efímer liderat per la gent del Museu del Traginer, El Ruc. A banda de tota aquesta oferta gastronòmica també hi haurà un espai dedicat als vermuts a El Bandarra, on es podran degustar els millors aperitius, i a més, cada dia hi haurà un concert-vermut.

Nova campanya ‘48 h al Rec’

Amb l’objectiu de gaudir del Rec amb tranquil·litat, disposant de dos dies per passejar per tots els espais, neix la campanya 48 h al Rec, una iniciativa que compta amb la col·laboració d’Airbnb per animar els visitants a passar més d’un dia a Igualada. De moment en aquesta edició es planteja com un sorteig per a quatre persones però vol ser el punt de partida per a una futura campanya que animi la gent a passar més d’un dia a Igualada i aprofitar el Rec per conèixer més la ciutat i la zona.

Txell Miras dissenya la samarreta oficial

Ja fa tres anys que els organitzadors del Rec van decidir encarregar una samarreta a un dissenyador, i en aquesta edició ha sigut Txell Miras l’encarregada de fer-la. És una peça única que només es ven durant els dies que dura el Rec i fins ara hi han participat altres creadors i marques com Josep Abril, Sita Murt, Miram Ponsa o Antonio Miró.

David Carson, dissenyador gràfic

“Volia alguna cosa divertida i creativa per al cartell del Rec”

El primer que sorprèn són les seves celles, exageradament llargues, i els cabells descontrolats. A David Carson (Estats Units, 1955) mai li han agradat les normes ni els protocols. Tot i això, aquest orgullós dissenyador autodidacte és considerat pels crítics d’art una de les figures més destacades del disseny contemporani. Als anys noranta va ser director d’art de les emblemàtiques revistes Beach Culture i Ray Gun, on va plasmar bona part de l’estil tipogràfic i de disseny que l’ha fet conegut arreu del món. De fet, encara que a ell no li agradi el terme, se’l considera un representant de l’era de la tipografia grunge, perquè acostuma a fer servir tècniques pictòriques i fotogràfiques anomenades brutes, gens convencionals. Ara Carson, que viu entre Amsterdam i l’illa caribenya de Tortola, on practica el surf, una altra de les seves grans passions, ha sigut l’encarregat de dissenyar el cartell de la vintena edició del Rec.

Ha voltat i fet projectes arreu del món. ¿Com ha anat a parar al Rec d’Igualada?

Fa anys vaig conèixer Ramon Enrich, director d’art del Rec, en una exposició a Barcelona. Ens havíem perdut la pista, però fa poc vam tornar a coincidir i és quan m’ho va proposar. Un dia em va portar en cotxe cap a Igualada i, encara que al principi em va semblar una ciutat molt industrial, quan em va ensenyar el barri del Rec, amb els seus edificis abandonats, vaig entendre la seva idea i tot em va transmetre una sensació molt bona. Allà el Ramon em va deixar treballar al seu estudi, que és en una antiga adoberia.

¿Com es va inspirar per fer el cartell del Rec?

Com en qualsevol altre projecte, al principi no faig servir cap mena d’esquema o sistema concret. En aquest cas tenia alguns ingredients al cap sobre el concepte del festival, així que vaig pensar a transmetre alguna cosa divertida i creativa. Sempre intento mostrar tota la informació que m’han donat en un sentit emocional, perquè el que està clar és que no es pot oferir una informació i no rebre cap reacció.

Un dels seus secrets és que utilitza la tipografia com si fos una imatge.

És innegable que una imatge és molt poderosa i aconsegueix que una persona es decideixi o no a llegir un text, per molt bo que sigui. El que intento és que la tipografia tingui el mateix poder que una imatge, de manera que el lector no es pugui resistir a submergir-se en el text.

Sempre s’ha sentit molt orgullós de ser autodidacte. Avui dia hi ha molts dissenyadors gràfics amb formació. Què els aconsellaria?

Ara mateix amb el mòbil tothom pot ser fotògraf o dissenyador gràfic. Les noves tecnologies et donen totes les eines de manera fàcil i ràpida per crear els teus propis dissenys. Davant de tot això, penso que al final només acaben sobresortint aquells dissenyadors que, tinguin formació formal o no, aconsegueixen anar més enllà i treballen amb passió de manera personal i subjectiva, amb l’objectiu de transmetre un missatge. Són persones que treballen des de l’instint, que observen el seu voltant, que llegeixen i sempre estan atentes a tot el que passa.

En quins projectes està ara mateix?

Sempre tinc diversos projectes alhora. Ara precisament estic a punt de treure un llibre de collages que s’ha imprès a Barcelona.

stats