KNOCKOUT

VSCO Girls

Una nova moda entre el món dels adolescents, un Instagram que permet posar filtres bonics a les imatges

VSCO Girls
i Mònica Planas
22/09/2019
2 min

L a nova plaga entre el món adolescent són les VSCO Girls, un concepte heretat d’una xarxa social de fotografies. L’èxit de VSCO, que vindria a assemblar-se a un Instagram i que permet posar filtres bonics a les imatges, ha originat una factoria de noies tallades pel mateix patró. Potser no heu sentit a parlar de les VSCO Girls però us deveu haver creuat amb unes quantes pel carrer. Fins i tot és possible que convisqueu amb alguna d’elles a casa. I és possible que, fent el xafarder en alguna botiga, hàgiu detectat un seguit d’objectes inútils que són part de l’equipament imprescindible per a les VSCO Girls.

La manera més fàcil de detectar si una adolescent s’ha endinsat en el paradís VSCO és preguntar-li si té l’aplicació descarregada al mòbil. Però hi ha més pistes que us permetran identificar-les. Les VSCO Girls porten un scrunchie al canell. L’ scrunchie és la goma del cabell de tota la vida, folrada amb roba arrugada, preferentment de vellut. Però no serveix per lligar la cua sinó com un braçalet. És indispensable que el color del vellut conjunti amb el color de la roba i, per aquest motiu, una bona VSCO Girl en pot acumular desenes al calaix. Les noies VSCO també es caracteritzen per portar ampolles d’aigua metàl·liques pintades de tons pastel, que és la gamma cromàtica gairebé obligada de la comunitat VSCO. Fins i tot hi ha una marca d’ampolles, Hydro Flask, que ha aconseguit convertir-se en el model oficial. Les VSCO es preocupen pel medi ambient, el seu lema és Save the turtles i combaten l’ús de canyetes de plàstic per beure refresc. Són les impulsores de les canyetes d’acer inoxidable o cartró reciclat. A l’ampolla d’aigua hi enganxen tota mena d’adhesius, batejats com a VSCO stickers, que representen dibuixos cuquis d’objectes quotidians. Es vesteixen amb samarretes i jerseis de talla més gran de la que els correspon i les més valentes porten mitjons i sabatilles Crocs. Les més prudents opten per les vambes Vans de quadrets. En les seves estones d’esbarjo, les VSCO Girls fan braçalets i construeixen el que s’ha anomenat VSCO sleepovers. Els VSCO sleepovers són zones de descans plenes de coixins i mantes instal·lades damunt de llits elàstics o dins de maleters oberts de cotxe. Un cop tenen fabricat aquesta mena de divan atapeït de flassades i coixins cuquis es fan fotografies per penjar a la xarxa social. Si troben un Jeep, el seu cotxe preferit, també s’hi retraten al costat com si fos seu. Sota cada fotografia hi posen comentaris on es fan les bledes. Destaquen dues expressions: “ And I ooops! ” i “ Sksksksksksks ”, que no sé què volen dir però no sembla gaire inspirador. Es compren productes d’higiene facial d’un tal Mario Badescu i la roba a les botigues Brandy Melville.

Aquest seria l’equipament avançat i és el model d’adolescent que marca tendència.

El resultat és una fàbrica de noies en sèrie, totes tallades pel mateix patró. A les portes d’un institut, la marabunta fa difícil identificar-ne unes de les altres perquè han aconseguit homogeneïtzar tota una generació. Cada època té les seves modes i les seves marques. Però, igual que passa amb la societat, tens la sensació que cada vegada està més mal vista la discrepància. 

stats