Opinió26/05/2019

Els focus d’Ull Nu

El festival ha reflexionat sobre l’impacte del cinema en el turisme i la mirada femenina

Roser Porta
i Roser Porta

Un màping fet a mà permet veure la façana de la Casa de la Vall plena de dibuixos i frases fets per nens, unes grans instal·lacions de llum a la rambla Molines i a la plaça Guillemó que els turistes travessen amb cara de sorpresa, música en directe al centre històric, cinema i premis dins del Teatre Comunal. Són alguns dels elements d’aquesta edició d’Ull Nu. El festival ha anat més enllà de la pantalla, ha tret l’audiovisual al carrer i ha generat espais de reflexió que potser poden servir per a un futur.

Ull Nu és una iniciativa cultural que ve de baix, de la gent, d’un grup de joves del món del cinema, que ha comptat amb el suport institucional i ha crescut any rere any, d’una manera constant, metòdica, ampliant els seus focus cada vegada més. I demostrant que és una iniciativa cultural sòlida, moderna i útil.

Cargando
No hay anuncios

En aquesta edició, per exemple, ha inclòs una sessió sobre cinema i turisme, subtitulada ‘Andorra, un plató en construcció’, centrada en l’experiència d’alguns rodatges al Principat, com ara ‘Fèlix’ de Cesc Gay o alguns anuncis de publicitat, que pot ser molt interessant perquè parteix d’aspectes pràctics, de situacions viscudes pels qui roden en un país extracomunitari, que poden ser importants a l’hora de parlar de legislació o economia.

Entre curtmetratges, exposicions i llums, Ull Nu també s’ha aturat a reflexionar sobre ‘La mirada femenina’ el món del cinema, amb Natza Farré, Laia Ateca i Elena Martín i amb la projecció de ‘Comandant Arian’, un documental amb el qual els escolars més grans es van poder apropar a una dona que entra a Síria en plena guerra per filmar, Alba Sotorra, i es fixa en les guerrilleres kurdes que combaten contra Estat Islàmic. I tot això en menys d’una setmana.