BLOG GASTRONÒMIC
Opinió03/05/2015

MasterChef i la promoció d’Andorra

El cuiner que buscava la glòria mediàtica i gastronòmica estava fora. A casa s'ho miraven més de tres milions de persones

Josep Lluís Trabal
i Josep Lluís Trabal

Feia dos segons que s’havia ficat la forquilla a la boca i el gest d’aquell reconegut xef es va torçar. El concursant s’ho mirava nerviós mentre esperava un veredicte que ja s’imaginava després de veure la cara del jurat. Uns instants de màxima tensió i va arribar el tsunami. El plat no havia agradat i ningú va fer res per edulcorar la crítica. El cuiner que buscava la glòria mediàtica i gastronòmica estava fora. A casa s´ho miraven més de tres milions de persones.

Aquesta escena es repeteix cada setmana al programa de televisió 'MasterChef', un 'talent show' de cuina que a Espanya emet Televisió Espanyola. La diferència aquesta vegada és que l’acció succeïa a casa nostra, a Andorra. Fer aterrar 'MasterChef' al Principat ha estat una iniciativa de Caldea en què també hi ha col·laborat l’hotel Hermitage de Soldeu on es va rodar bona part del programa. Personalment em sembla una fantàstica proposta.

Cargando
No hay anuncios

És evident que la gastronomia és un ingredient molt valuós per promocionar un país a nivell turístic, i com s’ha de vendre Andorra en aquest sentit és un tema que ha donat molt que parlar. Hi ha moltes maneres de fer-ho. Cal explicar el que tens i cal oferir una imatge atractiva que destaqui. No és fàcil. La competència és ferotge.

Si fem balanç del que es fa des de fa un temps, crec que anem millorant dues coses: l’enfortiment i la definició de la nostra identitat gastronòmica per una banda, i seva la promoció per l’altra.

Cargando
No hay anuncios

El primer punt s’aconsegueix amb l’elaboració de productes propis que ens ajudarà a disposar d’una oferta única i exclusiva. La recuperació de la producció agrícola, la carn, el vi, les herbes, la cervesa... Tot això suma, però s’ha de saber aprofitar i explotar.

El segon punt el tenim en iniciatives com l’Andorra a Taula, o la revista 'Menja’t Andorra' per exemple, però cal complementar-ho amb accions que facin destacar Andorra com a destinació turística i gastronòmica. S’ha d’aconseguir que la imatge del país cridi l’atenció al visitant potencial, i fer arribar un missatge clar: el nostre país és preciós i, a més, s’hi menja de primera. Projectes com portar fa uns mesos el programa 'Un país para comérselo' i recentment, 'MasterChef', sumen.

Cargando
No hay anuncios

El programa rodat a Andorra va ser el més vist de la temporada amb un 'share' del 19,5% i un total de 3.363.000 espectadors. Les xifres no estan gens malament i, més enllà dels números, associar el nostre país a figures mediàtiques de la cuina com ara el jurat del programa, també suma. Pel que em diuen la repercussió ha estat molt bona i això és fantàstic. Seguim!