Un país de radars
Els aparells han de servir per evitar la temptació dels conductors de prémer l'accelerador
El Govern ha anunciat que a partir del 9 de setembre estaran operatius tres nous radarsde control de velocitat a la xarxa viària del país, que ja han superat amb èxit el període de prova inicial amb els ajustos i certificacions corresponents.
En concret, els nous cinemòmetres estan situats a la CG1, a l'altura de l'Estadi Comunal Joan Samarra en ambdós sentits de trànsit; a la CG1, a la zona de les Costes en ambdós sentits de trànsit, i a la CG2 en el tram comprès entre la sortida sud de la població de Canillo i l'entrada nord de la població d'Encamp, sent el radar únicament en sentit sud.
Amb l'entrada en funcionament dels tres nous aparells el país està dotat d'una xarxa de radars molt importants que han de tenir com a objectiu bàsic reduir la sinistralitat. Sembla que l'efecte dissuasori ja s'està produint perquè els conductors són conscients que hi ha una gran quantitat de trams de la xarxa viària que tenen aparells per controlar la velocitat i, per tant, poden ser sancionats si se superen els límits.
El risc zero no existeix, i per tant és impossible evitar tots els accidents, per aconseguir que els vehicles circulin amb la velocitat adequada pot ajudar a evitar-los o, almenys, a fer que les conseqüències siguin menys importants.
Aquests tres darrers radars que començaran a funcionar estan situats en trams que han concentrat en poc temps diferents accidents d'importància bàsicament per excés de velocitat i per tant han d'ajudar a reduir la sinistralitat en aquesta zona, molt important perquè és el pas d'estudiants i d'usuaris de l'Estadi Comunal. Tot sabem que els radars no són del grat dels conductors, especialment aquells que estan situats en rectes o zones que 'a priori' no semblen perilloses, però s'ha de donar un vot de confiança als tècnics i policia que saben on és necessari persuadir els conductors perquè premin el pedal del fre.