Turisme
Parròquies24/01/2023

El pont tibetà i el mirador del Roc del Quer ingressen 1,4 milions

El pagament per accedir a les instal·lacions ha aportat més de 660.000 euros nets a Canillo

ARA Andorra
i ARA Andorra

CanilloEl comú de Canillo ha presentat aquest dimarts les xifres d'explotació de la temporada passada del Pont Tibetà de la Vall del Riu i del mirador del Roc del Quer. En total, les dues infraestructures han ingressat 1.410.847 euros, dels quals 660.477 es tradueixen en beneficis. Durant l'any d'obertura del pont, que va coincidir amb la posada a la venda de les entrades al mirador, la facturació va ser molt superior al previst, en concret un 56%. Les infraestructures van romandre obertes un total de 67 dies en temporada alta, 70 dies en baixa, i 30 dies en molt baixa, mentre que va tancar 5 dies per motius meteorològics i 2 van ser destinats a promoció i jornades de portes obertes.

Entrant al detall sobre les dades, el Pont Tibetà va facturar 1.080.079 euros, quan la previsió inicial era de 691.862 euros. Pel que fa a les despeses, també van ser menors a les previstes, si bé s'havien pronosticat 426.170, finalment van ser de 365.929 euros. Amb tot, els beneficis que es van generar, restant l'amortització de la infraestructura, van ser de 521.533. En relació amb el mirador del Roc del Quer, el primer estiu de cobrament d'entrada es va saldar amb uns ingressos de 330.768 euros, mentre que s'havien previst 325.000. De la mateixa manera que al pont, les despeses també van ser inferiors al previst, en aquest cas 149.474 euros, davant els 173.921 euros pronosticats. Finalment, els beneficis van ascendir fins als 138.945, que sumats als 521.000 del pont penjat, sumen els més de 660.000 euros de benefici per la corporació.

Cargando
No hay anuncios

En total es van vendre 149.080 entrades, de les quals el 34,8% corresponen al pont, un 32,2% al mirador, i un 33% al paquet conjunt. En termes de facturació, el 47,3% és de la venda del paquet, 37,4% del pont, i el mirador representa un 15,3% del total. La possibilitat d'adquirir conjuntament el pont i el mirador, amb un descompte del 50% sobre el preu del mirador ha incentivat sense dubte la venda d'entrades del mirador. El mes amb més visitants va ser l'agost, amb 52.407 persones, seguit de juliol i setembre. El nombre de visitants va ser un 31% superior a l'inicialment previst al pont, registrant 101.108 persones davant les 76.784 que s'hi esperaven; en canvi, al Roc del Quer se n'havien previst 130.000 i se n'han acabat comptabilitzant 97.159. Pel que fa al canal de venda, cal destacar que el 55% dels passis es van comercialitzar a taquilla, xifra que ascendeix fins al 91% en el cas del mirador. El 43% correspon a la venda web i un 2% a través dels agents.