Andorra Endavant alerta d’un possible excés de dependència de les ajudes socials

Carine Montaner ha reclamat el passat dimarts al Consell General més control en la concessió de les ajudes socials

Carine Montaner al Consell General
16/04/2025
2 min

Andorra la VellaLa presidenta del grup parlamentari d’Andorra Endavant, Carine Montaner, ha reclamat aquest dimarts al Consell General més control en la concessió de les ajudes socials, alertant que Andorra corre el risc d’esdevenir una “societat d’assistits”.

Montaner ha posat èmfasi en la necessitat de destinar els recursos a col·lectius realment vulnerables, com jubilats amb dificultats per arribar a final de mes, parelles treballadores amb ingressos baixos o joves que no poden afrontar el lloguer.

Montaner ha remarcat que fa anys que adverteix sobre la necessitat de reforçar els controls: “Fa sis anys ho deia, s'ha de controlar més. Han tret el criteri, per exemple, de les propietats que són fora d'Andorra per a l'obtenció de les ajudes. Trini Marín diu que no és evident, però aquesta casella no hi és. Què passa? Que nosaltres volem ajudar els més necessitats, però clar, algú que té cases fora del país no hauria de poder rebre les ajudes. Veiem abusos i llavors no hem de deixar que gent que abusi entri en el sistema. S'han de reforçar els controls”, ha afirmat la parlamentària.

Paral·lelament, la consellera general Noemí Amador ha traslladat que diversos treballadors del Ministeri d’Afers Socials han denunciat una manca de recursos humans, fet que, segons el seu grup, justifica la demanda d'una línia d’actuació clara i una explicació detallada de la gestió interna.

Davant aquestes afirmacions, el cap de Govern, Xavier Espot, va sortir al pas al Consell defensant el sistema actual i assegurant que els abusos en l’àmbit de les ajudes socials són “mínims”. Espot va advertir del perill de construir discursos que puguin estigmatitzar els beneficiaris, tot remarcant que les polítiques socials han de basar-se en la realitat i no en prejudicis.

“De vegades sento alguns discursos que a mi em preocupen i no fan honor a la realitat”, va afirmar Espot.

En paral·lel al debat, la ministra d’Afers Socials i Funció Pública, Trini Marín, va anunciar la incorporació d’un cap d’àrea per al Servei d’Atenció Primària, una mesura que busca reforçar la coordinació i millorar el funcionament del servei. Aquesta designació respon a la voluntat del Govern de millorar l’eficiència del sistema d’atenció social, segons ha explicat.

stats