Espot defensa que el context geopolític fa encara més necessari l’acord amb la UE

El cap de Govern es mostra convençut que d'aquí a dècades ningú se'n penedirà d'haver votat a favor

El cap de Govern, Xavier Espot a l'acte amb motiu del 32è aniversari de la Constitució adreçat a la Societat Civil.
ARA Andorra
15/03/2025
1 min

Andorra la VellaEl cap de Govern, Xavier Espot, ha mencionat que el context geopolític actual és complicat, però no vol dir que el país s'hagi de mantenir al marge, ni sumar-se a totes les iniciatives de la Unió Europea (UE).

Ha augurat que d'aquí a 32 anys cap habitant dubtarà d'haver donat el 'Sí' a l'acord d'associació, posant com a exemple el cas mencionat fa unes setmanes per la ministra d'Afers Exteriors de Liechtenstein, on, després d'una victòria al referèndum per la mínima, les darreres enquestes han donat que gairebé del 80% de la ciutadania no faria marxa endarrere.

La desinformació, un repte

Espot també ha recordat que la tasca informativa que s'està realitzant és molt bona i que es continuaran duent a terme iniciatives per continuar informant la població sobre el text de l'acord d'Associació.

"Entenc que les novetats facin una mica de vertigen i que, en una època de molta informació i immediatesa, és difícil tenir un discurs estructurat i és fàcil creure's informacions demagògiques que es desvinculen a través de les xarxes socials" ha recalcat, mencionat que l'acord és bo i respecta les especificitats del territori.

Pel que fa a la llei Òmnibus, Espot ha declarat que no pot ser un "caprici del Govern o de la majoria parlamentària", sinó que "ha de donar resposta a una necessitat social i complir amb un mandat constitucional".

"El dret a l'habitatge digne està reconegut en la Constitució, així com el creixement sostenible és un principi rector. Crec que aquesta llei dona una resposta, ponderada, equilibrada, analitzada i quirúrgica a aquestes problemàtiques" ha declarat.

stats