El Govern aprova l'estructuració del ministeri de Turisme i Comerç
Sergi Nadal serà el director
Andorra la VellaEl Govern ha aprovat en consell de ministres el decret d'estructuració del ministeri de Turisme i Comerç, així com el nomenament de Sergi Nadal com a director del departament. Ambdós entraran en vigor un cop publicats al BOPA.
El ministre portaveu, Guillem Casal, ha explicat el ministeri de Turisme i Comerç s'estructura orgànicament en el departament de Turisme i Comerç, que integra l'àrea de Turisme i la de Comerç i Consum, i ha de garantir un desenvolupament sostingut del sector turístic andorrà i potenciar el Principat com una destinació turística de qualitat tot l'any. Les seves accions es complementen i coordinen amb la societat pública Andorra Turisme, SAU.
Així doncs, ha de donar suport al desenvolupament de l'activitat empresarial fomentant el creixement, la internacionalització i l'emprenedoria, impulsant i aplicant polítiques dirigides a la dinamització i modernització del sector comercial i defensant els drets i la protecció dels usuaris i consumidors. Les funcions del departament també inclouen l'establiment del règim i la regulació de l'exercici del comerç i determinar els tipus específics de venda.
L'àrea de Turisme és la responsable de mantenir un diàleg constant amb el sector turístic per definir les línies estratègiques i els plans d'acció per garantir un desenvolupament sostenible. També té la responsabilitat d'elaborar la normativa aplicable al sector i fer-ne el seguiment i control.
A més, també s'estableixen les relacions i convenis amb els organismes internacionals vinculats al Turisme; s'informa i assessora els professionals del sector dels allotjaments turístics; gestiona el registre, la classificació i les inspeccions dels allotjaments turístics; vetlla pel funcionament correcte del Registre d'Ocupació dels Allotjaments Turístics això com per l'aplicació correcta de l'impost sobre les estades en els allotjaments turístics.
Les competències de l'Àrea de Comerç i Consum inclouen la lluita contra l'intrusisme empresarial; la regulació i l'autorització de la publicitat comercial, així com dels horaris comercials; la regulació prèvia consulta del sector implicat, del calendari de rebaixes, la venda en liquidació o la venda de promoció o en oferta o descompte, entre d'altres.