L'exsíndic Farràs, a favor que els residents més rics paguin un impost per a instal·lar-se a Andorra

Manifesta que l'augment de població "se'ns ha escapat de les mans" i comportarà grans inversions de l'Estat per redimensionar els serveis

Una vista aèria d'Andorra.
ARA Andorra
27/03/2025
2 min

Andorra la VellaL'exsíndic Jordi Farràs ha indicat que hi ha antecedents que el preocupen amb relació al que pot passar si Andorra aprova l'acord d'associació amb la Unió Europea. Ha destacat que "amb l'obertura econòmica s'ha viscut un creixement desorbitat i la major part de la població ho pateix, encara que alguns sectors deuen sortir beneficiats perquè si no no estaríem contemplant aquest paisatge de greus que tenim ara".

Farràs, en una entrevista al programa Avui serà un Bon Dia d'RNA, ha criticat que "s'ha donat als capitals de fora més màniga ampla per accedir al país, un sistema de residències que obliguen a comprar un pis, però no una aportació a l'erari públic que hauria de ser". Ha assenyalat que el creixement de població amb l'arribada de molts immigrants comportarà augmentar "les escoles, les xarxes viàries, hospital... tot això qui ho pagarà".

Aportació a fons perdut

Ha parlat dels residents d'alt poder adquisitiu que fan un càlcul: "què pago d'impostos a Espanya o a França i quan pago a Andorra i aquest diferencial me'l quedo a la meva butxaca, per tant, no només han de comprar un pis o fer un dipòsit, sinó una contribució directa a l'erari públic perquè estan contribuint poc".

El seu raonament es basa en què establir un dipòsit o la compra d'un pis com a requisit per a la residència només beneficia a "bancs, constructors, promotors o grans terratinents, mentre que la major part de la població haurem de contribuir per pagar les conseqüències d'aquest creixement". Actualment, han de fer un dipòsit de 600.000 euros i l'Estat es queda amb els interessos o poden comprar-se un habitatge per un valor equivalent. Farràs vol que paguin un tribut específic a fons perdut i no una aportació que se'ls retornarà quan marxin.

stats