Pallarés canvia el director d'Informàtica

El Govern nega rotundament que la mesura estigui relacionada amb els constants problemes que ha patit el Servei de Tràmits

El Servei de Tràmits del Govern, a la planta baixa de l'edifici administratiu. / ARXIU ANA
J. R. Baiges
18/06/2019
2 min

Andorra la VellaUna de les primeres decisions de la ministra de Funció Pública i Reforma de l'Administració, Judith Pallarés, en relació a l'equip ministerial ha estat la de canviar el director de l'àrea d'Informàtica, Miquel Haro. El substituït és Albert Verdú que ja ha agafat les regnes com a director del departament. Ambdues decisions es van prendre durant el consell de ministres de la setmana passada i es publicarà al BOPA aquest dimecres. Fonts de l'Executiu desmenteixen amb contundència que la decisió de las ministra liberal estigui relacionada amb les constants avaries informàtiques que ha patit el Servei de Tràmits els darrers mesos.

Des del Govern es vol transmetre una imatge de normalitat i s'assegura que cada ministeri està configurant el seu equip i renovant les persones, i que aquest és el cas del responsable d'informàtica, ja que Pallarés ha optat per una persona de la seva confiança i està conformant el seu equip més proper.

Cal recordar, però, els recents problemes, el darrer fa unes setmanes. A principis d'aquest mes, Tràmits del Govern va quedar aturat durant més d'un dia i no va poder oferir cap servei i fer cap demanda. La pana es va produir a primera hora del matí, tot just quan els funcionaris començaven la seva jornada laboral. L'avaria tècnica en una placa d'un servidor al sistema central informàtic va quedar totalment resolta l'endemà. Tal com van informar des de l'executiu, les màquines ja es van poder reiniciar a la nit i, per tant, a primera hora les tramitacions que volguessin fer els ciutadans ja eren plenament operatives amb normalitat.

Una avaria similar es va produir el mes de gener. Els ciutadans que anaven a l'edifici administratiu per a fer gestions (com renovar el passaport o el carnet de conduir) no van poder procedir a fer-les, ja que no va funcionar el sistema durant tres dies.

Els afectats es van veure beneficiats amb la gratuïtat d'aquests tràmits fins a 50 euros o amb un descompte per aquesta mateixa quantitat si la tramitació era molt més costosa. A més a més, els horaris d'atenció al públic es van ampliar per donar resposta a les demandes acumulades.

stats