La 4a campanya 'Mou-te per la teva salut' recapta 4.548 euros per al projecte d'UNICEF a l'Afganistan

Els pròxims dies es coneixeran els guanyadors dels reptes individuals i familiars i se'ls notificarà directament a cadascun dels usuaris

Imatge de la Marxa Popular
ANA
Act. fa 0 min
2 min

Andorra la VellaLa 4a Campanya nacional de promoció de l'activitat física ha celebrat les tradicionals marxes populars, que s'han donat simultàniament a les set parròquies. Un total de 1.516 persones han participat en la iniciativa, que ha estat impulsada pels ministeris de Cultura, Joventut i Esports i de Salut juntament amb els set comuns.

Al recorregut, de tres quilòmetres, hi han pres part el cap de Govern, Xavier Espot; la ministra de Presidència, Economia, Treball i Habitatge, Conxita Marsol; la ministra de Cultura, Joventut i Esports, Mònica Bonell; el secretari d'Estat de Transformació Digital i Telecomunicacions, Marc Rossell; el secretari d'Estat de Joventut i Esports, Alain Cabanes i la secretària d'Estat d'Afers Financers Internacionals, Noelia Souque, a la marxa que s'ha celebrat pels carrers d'Andorra la Vella i Escaldes-Engordany; el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, i el ministre de Finances, Ramon Lladós, han estat a Encamp; la ministra de Justícia i Interior, Ester Molné, i el secretari d'Estat d'Empresa, Diversificació Econòmica i Innovació, Marc Saura, han participat en la marxa que ha transcorregut per la Massana i Ordino; la ministra d'Afers Exteriors, Imma Tor, ho ha fet a la de Sant Julià de Lòria.

La ministra de Cultura, Joventut i Esports s'ha mostrat satisfeta per la resposta de la ciutadania, tant al repte nacional com als individuals a través de l'aplicació Fittoken Move – que ha estat la novetat d'enguany – com a les marxes populars.

"Estem molt contents perquè hem superat els inscrits l'any passat a les marxes populars", ha declarat. Pel que fa als reptes a través de l'aplicació, finalment no s'ha pogut arribar als 100 milions de passes, encara que Bonell ha destacat l'orgull per la "resposta de la ciutadania amb la participació a través de l'aplicació". "L'objectiu final de la campanya de promoure l'activitat física i acostar aquesta a tots els públics s'ha complert", ha recordat.

Els pròxims dies es coneixeran els guanyadors dels reptes individuals i familiars i se'ls notificarà directament a cadascun dels usuaris, via correu electrònic. De fet, els assistents a la marxa han pogut adquirir una samarreta amb una donació de 5 euros, dels quals tres van destinats a una causa solidària.

Concretament, 4.548 euros aniran destinats al projecte 'Igualtat de gènere a Afganistan' d'UNICEF, que té com a objectiu millorar la vida a les dones i les nenes, a través de la formació d'educadors en matèria de salut, donant suport a organitzacions dirigides per noies, i facilitant l'accés a l'educació per a nens no escolaritzats, especialment nenes.

La Campanya, amb el lema 'Mou-te per la teva salut', recorda que l'OMS recomana que la població acumuli entre 30 i 60 minuts diaris d'activitat física i també moure's, en general, per evitar el sedentarisme. A més, s'engloba en la iniciativa de la Unesco de ser un país 'en forma per la vida', que té com a meta incentivar la pràctica esportiva entre tota la població, independentment de l'edat o la condició física. "Amb aquesta iniciativa convidem a tota la població a fer durant tot l'any 30 minuts d'esports al dia, que és el que recomanen els organismes internacionals", ha conclòs Mònica Bonell.

stats