Actualitat
Societat18/03/2025

El 70% de participants d'una enquesta creu que el Govern ha de dedicar més esforços a combatre el tabaquisme

L’informe assenyala que una quarta part dels entrevistats (25,5%) manifesta no conèixer o no saber què són els dispositius per escalfar tabac

ARA Andorra
i ARA Andorra

Andorra la VellaEl 29,5% de la població major d’edat d'Andorra afirma consumir algun producte de nicotina, sent les cigarretes el producte més utilitzat. Un 43,2% d'aquests asseguren haver usat també alternatives sense fum com ara dispositius per escalfar tabac (22,8%), cigarretes electròniques (18,6%) o bosses de nicotina (1,7%) alguna vegada. Cal destacar que els dispositius per escalfar tabac són emprats de manera exclusiva i com a única opció per un de cada deu consumidors de nicotina (10,1%). Pel que fa a les cigarretes electròniques, són utilitzades de manera exclusiva per un 6,7% de consumidors de nicotina. Així es desprèn d'un estudi fet pel centre de càlcul Odec per a Philip Morris per conèixer els hàbits de consum i el coneixement que la població andorrana té sobre les alternatives a la cigarreta.

L’informe assenyala que una quarta part dels entrevistats (25,5%) manifesta no conèixer o no saber què són els dispositius per escalfar tabac, mentre que un 7,3% assegura no conèixer les cigarretes electròniques. A la pregunta sobre si la informació que rep o té sobre aquestes alternatives sense fum és clara, el 37,3% dels enquestats afirmen que no mentre que un 14,4% diuen que no ho tenen clar o que no ho saben.

Cargando
No hay anuncios

Segons el mateix estudi, els enquestats creuen que la nicotina és el més nociu de fumar (34,5%), tot i que en realitat és el fum derivat de la combustió el principal causant de les malalties relacionades amb el tabaquisme. No obstant això, únicament un 3,8% de la població d'Andorra creu que el fum és el més nociu de fumar cigarretes.

Del total dels entrevistats, set de cada deu (69,8%) consideren molt o bastant important que el Govern dediqui temps i recursos per abordar el problema del tabaquisme i reduir les taxes. Alhora, un terç dels enquestats (35%) creu que per convertir Andorra en un país lliure de fum no n’hi ha prou amb una major regulació.

Cargando
No hay anuncios

L’informe indica que una gran majoria dels fumadors i usuaris d'alternatives sense fum (72,1%) donen suport a què el Govern treballi amb la indústria tabaquera per garantir que els fumadors tinguin accés a informació precisa sobre els productes alternatius a les cigarretes.

Del total de la població enquestada que ha respost ser consumidora de productes de nicotina, el 50,8% han nascut a Andorra i el 32,2% resideixen al país des de fa més de 10 anys. Un 5,9% fa entre 5 i 10 anys que viuen al Principat, i un 9,3% en fa menys de 5.