Actualitat
Societat04/02/2025

"Ara s'ha passat l'Acord al Consell Europeu i ha obert un diàleg amb els Estats membres"

San Marino ha assegurat que el calendari de l'acord es manté segons el que va comunicar la Comissió Europea el desembre passat

Andorra la VellaLes tensions sobre el control financer i la influència d'Itàlia en l'Acord d'Associació entre la Unió Europea, San Marino semblen dissipar-se, provocant que l'Acord per Andorra també hagi d'esperar.

El secretari d'Afers Exteriors de San Marino, Luca Beccari, ha assegurat que el calendari de l'acord es manté segons el que va comunicar la Comissió Europea el desembre passat, matisant qualsevol hipotètica pressió d'Itàlia per endurir els controls financers.

Cargando
No hay anuncios

"Ara s'ha passat l'acord al Consell Europeu i el Consell ha obert un diàleg amb els estats membres. Els països han fet observacions, comentaris i preguntes, i aquest procés ha durat més del que esperàvem", ha explicat Beccari. En aquest sentit, ha reconegut que Itàlia ha presentat observacions tècniques, però ha remarcat que "no té una posició en contra de l'acord, almenys pel que jo sé".

Cargando
No hay anuncios

El dossier sobre supervisió financera encara és clau en el procés, i el secretari d'Estat d'Hisenda de San Marino, Marco Gatti, ha indicat a RTV San Marino que no veuen motius de preocupació.

Cargando
No hay anuncios

L'oposició de San Marino demana més transparència

Aquestes declaracions arriben després que l'oposició sanmarinesa, mitjançant el partit Repubblica Futura, acusés el Govern de silenci respecte a les negociacions i exigís més transparència. L'ambaixador de San Marino a Brussel·les ha admès que el debat sobre els mecanismes de supervisió ha estat un tema recurrent en els últims mesos.

Cargando
No hay anuncios

Però Beccari ha volgut tranquil·litzar les parts: "No tenim cap secret per a l'oposició i convocaré un espai de debat serè per aclarir qualsevol dubte. Seguirem fent tot el necessari per accelerar el procés, però amb serenitat".

Així doncs, tot i les tensions inicials, la negociació de l'Acord d'Associació continua amb el calendari establert i sense cap petició oficial per reobrir les negociacions, consolidant el camí europeu d'Andorra i San Marino.