Bus a la demanda a Encamp per un euro el viatge i gratuït pels menors d'11 anys i majors de 65
El comú preveu iniciar el servei a mitjans del mes de març
EncampEl comú d'Encamp ja ha decidit quina serà la seva modalitat de bus a la demanda per dur a terme la prova pilot, que s'iniciarà a mitjans de març, amb la voluntat de valorar l'acceptació entre els ciutadans. El servei de desplaçament tindrà un cost d'un euro per viatge i serà gratuït pels menors d'11 anys, els quals adquiriran un abonament anual, i les persones majors de 65 anys, que podran utilitzar la targeta magna.
A més, de la mateixa manera que succeïx a la resta de parròquies que disposen del servei de bus a la demanda, la corporació té previst aplicar diverses tipologies d'abonaments que redueixen el preu del tiquet. Així, les persones que adquireixen la t-10 els hi costarà vuit euros, la targeta amb vint viatges, quinze euros, la T-30, vint euros, la de cinquanta trajectes, 30 euros i la T-100, 50 euros. D'aquesta manera, tal com s'ha mencionat anteriorment, com més elevat sigui el nombre de trajectes que disposi la targeta, més econòmic serà l'import per viatge.
Cal recordar que la voluntat del comú és facilitar els desplaçaments, d'una manera sostenible, a les persones que viuen a les zones menys cèntriques de la vila, i així evitar l'ús del vehicle privat. Al plec de bases del concurs per atorgar la concessió hi figurava que el servei funcioni vuit hores al dia, sempre tenint en compte la demanda dels usuaris, amb horaris adaptats segons els dies laborables, concretament es preveu que circuli de 7.30 a 9.30 hores , de les 13 a les 15 hores i de les 17 a les 21 hores, i els caps de setmana i festius de 10 a 13 hores i de 16 a 21 hores. I preveia cinc zones on operar: el centre, Vila, Valira Nova i la Bartra, els Cortals fins a les Pardines i les Bons.
A banda, també incloïa que els usuaris podran comprar els bitllets directament al bus, o bé fer servir la plataforma Mou_T_B, creada per FEDA Solucions, i que els vehicles tinguessin entre 7 i 14 places.