La carretera per venir a Andorra des de Puigcerdà, d'entre les més perilloses d'Espanya
L'últim estudi EuroRAP situa el tram fins a Martinet com el cinquè amb més risc, amb un una mitjana de 2,3 accidents anuals, mentre que l'N-145 presenta un risc moderat
Andorra la VellaLes carreteres que connecten Andorra amb Espanya, especialment l'N-260 direcció Puigcerdà, estan considerades com a vies amb risc 'molt elevat' o 'elevat' de patir un accident de trànsit. Així ho posa de manifest l'últim estudi EuroRAP, un programa europeu de valoració de carreteres, que en aquest cas han desenvolupat club automobilístics com el RACC o el RACE. Concretament, l'N-260 entre els quilòmetres 193,9 i 204,4 (des del límit provincial entre Girona i Lleida, per la zona de Bellver, fins la població de Martinet), com el cinquè més perillós d'Espanya. Són onze quilòmetres on la mitjana anual d'accidents és de 2,3. El darrer any, però, se n'han produït set de considerats greus, amb una víctima mortal.
Es tracta d'un tram de l'N-260 d'alta concentració de vehicles, tenint en compte que és, juntament amb la C-14, l'única manera d'accedir a Andorra des de Catalunya. En total, calcula el RACC, hi passen 5.309 vehicles al dia. Per la carretera més perillosa d'Espanya, que es troba a Badajoz, hi passen 2.844 vehicles diaris.
A més a més, l'N-260 en tota la seva extensió és una via especialment perillosa, assegura l'estudi EuroRAP. El tram des de Martinet fins la Seu d'Urgell presenta un risc 'elevat', i és el 60è tram més perillós d'Espanya. També presenta un risc 'elevat' tot el tram que va des de Martinet fins a Puigcerdà. Mentre que el tram de Ripoll torna a presentar un risc 'molt elevat' de patir un accident.
Pel que fa a l'N-145, segons l'estudi té un risc 'moderat', i també és 'moderat' tot el tram de l'N-260 fins la intersecció amb la C-14 a Adrall. A partir d'aquest punt i direcció Ponts, torna a tenir un risc 'alt'
Consulta aquí el mapa amb els trams de carretera més perillosos d'Espanya
Caiguda de rocs amb la C-14
Una carretera que també està catalogada com a perillosa en termes d'accidentalitat és la C-14, sobretot a la zona de Tres Ponts, per on hi circulen 6.000 vehicles diaris. Durant aquest novembre i desembre ha quedat evidenciada la necessitat de fer actuacions, després dels danys causats per la caiguda de rocs a diversos vehicles. Hi ha hagut importants danys materials i fins i tot un ferit.
En aquest sentit, està previst que els propers dies la Generalitat liciti les obres per construir el Túnel de Tres Ponts, per tal que comencin durant el segon semestre de l'any vinent. L'actuació té un pressupost de més de 40 milions d'euros i preveu la construcció d'un túnel d'1,2 quilòmetres per superar la part més complicada del congost.