Catalunya analitza la posada en marxa d'una xarxa de tren entre Andorra, la Seu i Alp
L'estudi haurà de determinar les potencialitats de la proposta, per decidir si es pot incloure en el plantejament territorial
Andorra la VellaEl Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha licitat la redacció d'un document per analitzar la viabilitat d'una línia de tren-tramvia al Pirineu. L'estudi haurà de determinar les potencialitats de la proposta, per decidir si es pot incloure en el plantejament territorial.
Segons informa RàdioSeu, l'objectiu és realitzar una estimació del cost d’execució del projecte, la possibilitat d’explotació del servei i una anàlisi de la demanda potencial d’usuaris. Aquest ferrocarril tindria una longitud aproximada de 57 quilòmetres, amb un traçat de connexió transpirinenca entre Andorra, la Seu d’Urgell i Alp, per establir una connexió ferroviària a l’interior de l’Alt Pirineu i, alhora, posar en marca una nova línia entre Barcelona, la Seu d’Urgell i Andorra, convertint l’estació d’Alp en una ròtula ferroviària amb enllaç amb Puigcerdà i Tolosa.
L’impuls de l'anàlisi respon a la voluntat de la Generalitat de configurar la mobilitat futura del país tenint en compte nous centres d’activitat que necessitaran de la configuració de transports amb una visió diferent de la visió tradicional que considera, principalment, la radialitat vers la gran regió metropolitana.
Recorregut
El tram català, a banda d’enllaçar la Seu d’Urgell amb Andorra, transcorreria per la vall del Segre fins a Alp, connectant la línia ja existent i permetent, així, l’enllaç tant amb Ripoll, Vic i Barcelona com amb França. Per a una bona connexió amb Barcelona caldria, d’una banda, garantir el desdoblament previst de la línia R3 entre Montcada i Vic i, de l‘altra, renovar el tram Ripoll-Alp amb nous punts de creuament. El traçat contemplaria dos trams: la Seu d’Urgell-Andorra; i la Seu d’Urgell-Alp.
L’import de licitació és de 171.000 euros. El termini de redacció de les anàlisis és de 9 mesos. El Govern de la Generalitat també analitzarà noves línies a les Terres de l'Ebre, el Bages, la Costa Brava i el Pirineu. En total sumarien 279,5 quilòmetres de longitud de noves línies de transport públic.