Actualitat
Societat24/10/2024

Concòrdia alerta per la disminució dels estudiants andorrans

Segons Estadística hi ha un descens de la nacionalitat andorrana en proporció a un augment de les nacionalitats de Llatinoamèrica

Joel Picón
i Joel Picón

Andorra la VellaNúria Segués, consellera de Concòrdia i membre de la comissió d'Educació, ha expressat la seva preocupació per la situació socioeconòmica actual i l'impacte que té en el sistema educatiu d'Andorra. Durant una recent intervenció, Segués ha destacat que, amb l'arribada de nouvinguts i les seves famílies, es presenten necessitats educatives que cal atendre.

Segons Segués, hi ha un descens de la nacionalitat andorrana en proporció a un augment de les nacionalitats de Llatinoamèrica. "Veiem que aquesta incidència és un repte, i des de Concòrdia ens preguntem si s'ha avaluat l'impacte d'això a l'aula", ha dit.

Cargando
No hay anuncios

La situació demogràfica educativa a Andorra reflecteix un notable canvi en la composició dels estudiants escolars segons la nacionalitat. Segons les últimes dades, la quantitat d'estudiants andorrans ha disminuït lleugerament, passant de 8.730 en 2020 a 8.331 en 2023, la qual cosa indica una tendència preocupant en la nacionalitat local.

Cargando
No hay anuncios

Les últimes dades

D'altra banda, la presència d'estudiants argentins ha experimentat un augment significatiu, amb xifres que han saltat de 49 en 2020 a 90 en 2023. Aquest creixement s'ha vist acompanyat per un increment en altres nacionalitats, com la xilena i el grup d'altres, que ha passat de 271 a 471 en el mateix període. Aquestes dades subratllen la necessitat d'adaptar les polítiques educatives a les noves realitats demogràfiques i a les necessitats educatives d'una població estudiantil cada vegada més diversa al país.

Cargando
No hay anuncios

Segués lamenta que, tot i que un dels principis fonamentals de l'escola andorrana és la inclusió, és important considerar quin efecte tindrà a llarg termini en l'ús de la llengua i les necessitats educatives. A més, ha apuntat que cada cop hi ha més nens amb trastorns d'hiperactivitat i altres patologies, cosa que exigeix una atenció personalitzada a l'aula i la necessitat d'adaptar-se a aquesta nova realitat.