L'EENSM exposa el model d'integració a les escoles en unes jornades a Barcelona

Dues professionals expliquen l'evolució del centre

Les dues professionals de l'EENSM Àgatha Moya i Mar Peiró amb el catedràtic Miguel Ángel Verdugo. / EENSM
Agència ANA
11/04/2019
2 min

Andorra la VellaLa psicòloga i directora dels serveis diürns de l’escola especialitzada Nostra Senyora de Meritxell (EENSM), Àgatha Moya, i la terapeuta ocupacional i responsable de l’àrea de suport tècnic i comunicació, Mar Peiró, han explicat aquest dimecres el model d’atenció a les persones en edat escolar al Principat, Progrés, en el marc de la segona Jornada de l’escola inclusiva a Catalunya... un dret, organitzada per la fundació Aspasim, que enguany celebra el seu 80è aniversari.

A l’acte, que es va celebrar al Paranimf i a l’Aula Magna de la Universitat de Barcelona, les professionals de l’EENSM van formar part de la taula rodona en què van oferir la conferència 'Progrés, un model de prestador de serveis als centres educatius d’Andorra'. A més, van tractar el procés a través del qual l’EENSM, que al novembre celebrarà els seus 50 anys d’història, ha passat de ser una escola d’educació especial a prestadora de servei.

A la jornada celebrada a Barcelona hi van participar unes 500 persones que van poder escoltar les aportacions dels diferents ponents sobre les experiències en matèria d’inclusió de les persones amb discapacitat. A l’acte també hi va assistir el prestigiós catedràtic en Psicologia de la Discapacitat de la Universitat de Salamanca, Miguel Ángel Verdugo Alonso.

A banda de la participació a la jornada, Moya i la directora de serveis d’atenció diürna de l’EENSM, Montse Seivane, duran a terme aquest dijous una jornada de treball sobre l’escola inclusiva amb el director d’Aspasim, Efrén Carbonell. Aspasim és una entitat que té cura de les persones amb discapacitats greus i que facilita la seva integració dins de la societat per millorar el seu benestar general. A més, potencia la seva qualitat de vida amb la seva inclusió en l’educació, el treball, l’oci i l’habitatge.

stats