Espot assegura que mai s'ha renunciat al desviament de la Massana

El cap de Govern ha declarat que tot i que no es farà tal com estava conceptuat en el pla d'infraestructures viàries, sí que es buscarà una solució alternativa

El cap de Govern, Xavier Espot, durant la inauguració de les obres de la CG-3.
A. S. (ANA)
22/06/2022
2 min

Andorra la VellaEl cap de Govern, Xavier Espot, ha volgut aclarir les declaracions que va fer aquest dimarts durant la inauguració de les obres a la CG-3 i ha confirmat que el Govern no ha renunciat mai ni al desviament de Sant Julià de Lòria ni tampoc al de la Massana. De fet, ha reconegut, que actualment, "el gran problema de mobilitat al nostre país es troba a les Valls del Nord". Tot i així, ha confessat que cap dels dos desviaments es faran tal com estaven conceptuats en el pla d'infraestructures viàries que es va fer a principis dels 2000. "Preveien una sèrie d'infraestructures a través de viaductes i de túnels que jo crec que avui en dia ni tenim la capacitat financera de tirar endavant ni creiem que siguin necessaris i oportuns des de la perspectiva mediambiental", ha manifestat Espot, reiterant que la inauguració d'aquest dimarts a la CG-3 és el principi del recorregut. "Hem d'anar més enllà" i trobar una solució alternativa a la forta circulació de vehicles pel centre de la Massana, ha reiterat.

Per tant, ha assegurat que una part del que estableix el pla es farà i "una altra part crec que es poden trobar solucions alternatives a través de convenis amb privats i a través de solucions tècniques que potser fa 15 o 20 anys no s'albiraven". En aquest sentit, Espot desitja que d'aquí a finals de legislatura, juntament amb els privats i els comuns d'Ordino i de la Massana, haver pogut tancar "una possible solució" i haver-la pogut començar a executar.

El cap de Govern ha defensat que a vegades cal trobar solucions intermitges que són igual d'efectives, i ha posat com a exemple Sant Julià de Lòria. "Hi ha tota una part on potser no ha calgut fer un túnel i hem estat capaços de tenir dos carrils de pujada i dos de baixada", ha comentat, reconeixent que encara no s'ha assolit la solució definitiva, ja que encara hi ha un tram on es crea coll d'ampolla.

stats