Finlàndia, Japó i Països Baixos lideren en competències de lectura i matemàtiques

Països com Espanya es mantenen a la cua, amb puntuacions sistemàticament per sota de la mitjana en els tres camps d'avaluació

Reunió celebrada a la seu de l'OCDE. / OCDE (Arxiu)
ARA Andorra
21/12/2024
1 min

Andorra la VellaL'informe PIAAC, conegut com el "PISA per a adults" i dut a terme per l'OCDE, ofereix una radiografia de les competències en comprensió lectora, matemàtiques i resolució de problemes adaptatius de les persones d'entre 16 i 65 anys en 31 països.

Encara que Andorra no participa directament, els resultats ofereixen lliçons valuoses per a un país compromès amb l'educació i el desenvolupament de les habilitats de la seva població.

Els països capdavanters, com Finlàndia, el Japó i Noruega, mostren resultats excel·lents gràcies a una inversió sostinguda en educació i programes de formació al llarg de la vida.

En canvi, altres països com Espanya es mantenen a la cua, amb puntuacions sistemàticament per sota de la mitjana en els tres camps d'avaluació.

Aquest fet posa de manifest una necessitat urgent de millorar els programes d’educació contínua i reduir desigualtats en les oportunitats d’aprenentatge.

Entre les conclusions destacades, el 18% dels adults a l’OCDE no aconsegueixen nivells bàsics de competència, i els sectors menys educats han vist empitjorar les seves puntuacions en l'última dècada. Tot i així, l'ús d'Internet ha augmentat del 76% el 2012 al 93% el 2023, un canvi que obre possibilitats per a l'aprenentatge en línia.

stats