Un recorregut a la fira des de dins

Els estands introdueixen en cada edició idees originals per atreure el públic

El simulador d'accidents de l'estand de l'ACA. / M. P. (ANA)
Agència Ana
26/10/2019
3 min

Andorra la VellaLa Fira d'Andorra la Vella esdevé un interessant aparador per a totes aquelles empreses, comerciants i associacions que volen promocionar els seus productes o, si més no, donar-li una major visibilitat. Cadascun dels estands té com a objectiu reinventar-se any rere any i fer que el públic no passi de llarg. N'hi ha que tenen els visitants garantits, com el cas d'Ski Andorra, que al llarg d'aquests tres dies ofereix importants descomptes per la compra del forfet de temporada. És, una vegada més, l'espai on s'hi concentra més gent i on en hora punta es formen llargues cues que ja són tot un clàssic.

L'estand d'Ski Andorra a la Fira d'Andorra la Vella. / M. P. (ANA)

Amb el mateix objectiu que la resta d'expositors, és a dir, captar l'atenció del màxim de visitants, l'estand exterior de l'Automòbil Club d'Andorra (ACA) presenta una activitat que alhora té per objectiu conscienciar la ciutadania sobre el protocol que ha de seguir conductor en cas d'accident. S'ha preparat un vehicle que gira sobre sí mateix fins als 180 graus, simulant haver patit un sinistre i oferint les claus als conductors per poder sortir de l'habitacle sense patir danys. Els monitors han indicat als interessats la posició correcta del cos a l'hora de conduir, la distància a la qual s'ha d'ajustar el seient i el reposacaps i la importància de portar sempre lligat correctament el cinturó de seguretat.

El simulador de sinistres de l'estand de l'ACA. / M. P. (ANA)

Un altre dels estands amb més visites és el d'IQOS, el dispositiu de la multinacional Philip Morris International que sembla estar cridat a substituir les cigarretes tradicionals. En aquest espai un robot mostra als més curiosos, sempre majors de 18 anys, la diferència entre cremar o escalfar tabac. El resultat és un filtre de color xocolata, en el cas del tabac cremat en una cigarreta tradicional, envers un filtre blanc i pràcticament net en el cas del tabac escalfat amb aquest dispositiu. La tecnologia també ha arribat al sector tabaquer i els responsables de la firma ens expliquen que com que no hi ha combustió, amb l'escalfament es redueix fins a un 95% la generació de partícules tòxiques, la qual cosa tot i no suposar una exempció de risc sí que el redueix notablement. Això, i la molesta olor a tabac cremat, que amb IQOS també desapareix.

L'estand d'IQOS. / M. P. (ANA)

Un altre dels estands innovadors és el d'Andorra Telecom, que enguany presenta un ampli espai interactiu. La instal·lació permet als visitants endinsar-se en una coreografia d'efectes visuals al ritme de la música, una experiència única que els usuaris podran recordar amb una còpia del vídeo enregistrat amb què la companyia els obsequia. La gran pantalla on es reprodueixen els moviments i la posició de l'estand a la fira ha fet que al llarg d'aquests dos dies una gran quantitat de persones, sobretot infants, s'hi hagin apropat. Caldea, per la seva banda, també ha muntat una infraestructura que simula una piscina olímpica en petit format, on els més petits –i també els no tan petits- han estat una vegada més els protagonistes.

L'estand d'Andorra Telecom. / M. P. (ANA)

Una nova edició de la Fira, la 41a, que una vegada més ha aplegat pràcticament tot el país. Com deia una parella de padrins a la sortida de l'exposició de vehicles, "si no et vols trobar segons qui millor no vinguis a la Fira". Pel que sembla, han coincidit amb algú que no volien trobar-se. És el que té visitar el certamen més concorregut de tots els que es fan al país.

stats