Societat16/06/2021

El Govern aprova el reglament del servei d'inspecció i del procediment sancionador del CRAJ

ARA Andorra
i ARA Andorra

Andorra la VellaEl Govern ha aprovat el reglament regulador del Servei d'Inspecció i del procediment sancionador del Consell Regulador Andorrà del Joc (CRAJ). Així, a través d'aquest text, es dota al CRAJ –com a organisme de control del joc d'atzar– d'un Servei d'Inspecció a l'efecte de dur a terme comprovacions i inspeccions dels jocs d'atzar, dels operadors i dels establiments de jocs d'atzar, participar en la lluita contra el joc il·legal i contra el frau en aquesta matèria. El director general del CRAJ, en el desenvolupament de les seves funcions, és la persona amb competència per habilitar els agents que han de formar part del Servei d'Inspecció d'aquesta entitat. De fet, els agents que poden ser habilitats per formar-hi part són el personal adscrit a l'àrea tècnica i estratègica del CRAJ, a proposta inicial del director general, previ acord del Consell.

Pel que fa a les potestats del Servei d'Inspecció, els agents poden dur a terme enquestes administratives i inspecció de tota l'activitat relacionada amb els jocs d'atzar explotats a Andorra. Les enquestes administratives són actes de comprovació o control administratiu sobre l'explotació dels jocs d'atzar, dels operadors i dels establiments de jocs d'atzar. El procediment s'inicia d'ofici mitjançant una notificació en què es fa constar la naturalesa i l'abast de la comprovació, així com els drets i les obligacions en el curs d'aquestes actuacions. Els enquestats han de prestar la deguda col·laboració. Així doncs, les enquestes consisteixen en un dret de visita als locals dels operadors i als establiments on s'explotin jocs d'atzar, o bé en el requeriment d'informació o documentació o d'audiència.