Societat12/11/2018

Grandvalira estrenarà un "mini tobotronc"

Nevasa i Pal Arinsal aspiren a créixer un 2-3%, i Arcalís un 11%

Ana
i Ana

Andorra la VellaMalgrat que fa poques setmanes no estava clar que es pogués dur a terme la tradicional presentació per part de les estacions de la nova temporada d'hivern, tal com ha reconegut el mateix gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, la incertesa sembla que ja queda enrere. Grandvalira i Vallnord han donat a conèixer aquest dilluns al migdia les seves novetats i aspiracions per a aquest hivern 2018-2019. De nou ha tornat l'optimisme i les previsions de creixement. Sobretot en el cas de l'estació d'Ordino Arcalís. El seu director, Xabier Ajona, ha assegurat que confien arribar als 200.000 dies d'esquí venuts, un 11% més que la temporada passada, on es van situar als 180.000. Per la seva part, el director general de Grandvalira-Nevasa, Alfonso Torreño, ha xifrat l'increment entre el 2 i el 3%, una xifra similar a la que calcula que pot arribar Pal Arinsal, segons ha assegurat el director de l'estació, Josep Marticella. En el cas del sector massanenc, volen assolir els 550.000 dies d'esquí. L'any passat van ser 534.000 i és un objectiu "factible", ha assegurat Marticella.

En total, les estacions han invertit prop de 24,5 milions d'euros per aconseguir aquests creixements. Grandvalira ha invertit 10 milions (que són 35 si es té en compte el projecte de la plataforma de Soldeu), per millorar la base del Funicamp, per fer un nou circuit per a infants a la zona dels Espiolets (circuit Yokai) o la reactivació, vint anys després, del teleesquí el Pic Negre 2 al Pas de la Casa. Així mateix, també destaca un nou tobogan de muntanya (Màgic Gliss), un "mini tobotronc", tal com ha definit Torreño, al sector de Canillo. Està previst que obri per Nadal, té una llargada de 550 metres i un funcionament molt similar al de l'atracció de Naturlàndia. En qualsevol cas, i preguntat pels problemes de seguretat que hi ha hagut al Tobotronc, Torreño ha garantit que el nou tobogan està "testat" i que tindrà totes les garanties.

Cargando
No hay anuncios

Amb tot, el director de Grandvalira-Nevasa ha volgut remarcar que la gran novetat de Grandvalira és aquest acord que permet donar "continuïtat" a la marca i introduir Ordino Arcalís a l'oferta. Ha donat "tranquil·litat" a l'equip i, a més, permet vendre aquesta temporada com la dels 15 anys de la marca Grandvalira. "Fa 15 dies aquesta presentació no hauria tingut sentit", ha considerat.

Per part de Pal Arinsal, Marticella ha començat la presentació afirmant que tot indica que s'estarà davant la sisena temporada consecutiva de beneficis a l'estació. S'han invertit sis milions d'euros, per a projectes com, per exemple, una nova bassa a Arinsal de 21.000 m3 per millorar la capacitat d'innivació artificial del sector. També s'han adquirit nous canons de neu, que permeten que el 60% de Pal Arinsal pugui garantir neu de cultiu, ha informat Marticella. A Pal destaca l'ampliació de la pista el Planell, on també s'hi ha instal·lat una segona cinta transportadora, per "facilitar el moviment de la zona de debutants" per excel·lència del sector. I tornant a Arinsal, s'ha creat la pista Comallemple, blava, que connecta fins a la zona inferior de les Marrades.

Cargando
No hay anuncios

A més, dins de Vallnord es crea un nou circuit de muntanya al coll de la Botella, i sis nous de raquetes de neu.

Anant ara a Arcalís, aquest increment de l'11% ha de venir motivat, per una banda, per les sinergies que generarà haver entrat a Grandvalira i, per altra, per la posada en funcionament del telecabina de Tristaina, ha exposat Ajona. En dies de neu i vent "perdíem la meitat dels esquiadors", ha recordat el director de l'estació, ja que no es podia accedir directament a la zona de la Coma.

Cargando
No hay anuncios

El telecabina ha costat prop de set milions d'euros, als que s'hi han de sumar en els totals del sector 770.000 euros en concepte d'innivació artificial, i d'altres inversions, per exemple, per millorar la proposta gastronòmica, per ampliar el transport personalitzat dels clients des de la porta de l'hotel fins a l'estació o per ampliar el parc Agustina per als més petits.

Així mateix, també s'afegeix, com a novetat, la garantia meteorològica a tots els forfets de dia. És a dir, si al fer la primera baixada la meteorologia i l'estat de les pistes no convencen el client, pot canviar per a un altre dia aquest forfet, tal com ha remarcat Ajona.

Cargando
No hay anuncios

No està confirmat que Arcalís obri aquest dissabte

D'altra banda, i preguntat per la possibilitat d'obrir parcialment Arcalís aquest dissabte, 17 de novembre, Ajona ha indicat que s'està treballant amb aquest objectiu però, com que no hi ha previsió de fred ni de nevades els propers dies, "allargarem la decisió fins dijous al matí".

Cargando
No hay anuncios

El director de l'estació també ha dit que encara s'està treballant en els productes per poder esquiar tant a Arcalís com a Grandvalira, i que només alguns estaran operatius aquesta temporada. Ara mateix només està en marxa el plus que poden pagar els que tenen el forfet de temporada de Gradvalira per poder accedir a Arcalís.

El sabotatge a Pal: de notícia negativa a positiva

Tots tres representants de les estacions d'esquí del país han fet una valoració, una setmana després que succeís, del sabotatge a tres ginys de l'estació de Pal. El més afectat, Marticella, ha volgut destacar que "hem estat capaços de transformar una mala notícia en una de positiva", perquè "hem transmès confiança, responsabilitat i rigor" a l'hora de substituir els cables danyats. A més, ha anunciat que es modificaran els mecanismes de control i les proves de càrrega als ginys per "tenir una garantia de fiabilitat al 100%". Marticella també ha indicat que s'ampliarà la despesa en vigilància i que, des que van passar els fets, no han tingut cap més problema relacionat.

Torreño, per la seva part, ha manifestat que espera que tot quedi "en un malson" perquè ha deixat a les estacions preocupades. Ajona ha afegit que hi ha preocupació també a les estacions de fora del país, però que entre els clients aquesta preocupació desapareix per transformar-se en "indignació".