Un home al·lega que arriba tard a la presó a dormir pel trànsit de mitjanit

L'home assegurava que pujava a peu al centre de la Comella, però el senyal del telèfon mòbil mostra que ho feia en vehicle

El centre penitenciari de la Comella.
ARA Andorra
06/02/2025
1 min

Andorra la VellaUn condemnat deu cops pels tribunals andorrans havia de dormir a la presó cada dia, ja que com tenia un treball se li havia concedit que només anés al centre penitenciari a la nit. L’home va arribar dos cops tard tot i que l’hora d’entrada eren les dotze de la nit, a petició seva. La defensa del pres adduïa els problemes de trànsit i que havia pujat a peu per justificar el retard. L’home, que no s’ha presentat al judici i ha estat jutjat en rebel·lia, ha estat condemnat a sis mesos de presó ferma.

El Tribunal va considerar inversemblants les explicacions del pres respecte a què l’empresa no li havia ajustat bé l’horari, problemes de salut i el trànsit de vehicles. Va manifestar haver pujat a peu al centre de la Comella com a una de les causes del seu retard. Tant el senyal del mòbil com un certificat de l’empresa on treballa mostren que ha mentit i que s’ha desplaçat en un vehicle.

L’informe de la infermera del centre penitenciari i d’un agent desmenteixen també que l’home patís un problema de salut. El Tribunal el considera únic responsable de l’incompliment de l’horari d’arribada a la Comella quan era ell qui va demanar que es fixés les 12 de la nit com a horari d’incorporació.

stats