Medi Ambient posa el focus en el malbaratament d'aigua

L'objectiu és promoure hàbits més responsables, independentment de quina sigui la situació d'abastiment

La presentació de la campanya 'L'aigua que no es V(B)eu' que ha tingut lloc aquest dijous.
ANA
20/03/2025
2 min

Andorra la VellaAmb motiu del Dia mundial de l'aigua, que es commemora el 22 de març, el ministeri de Medi Ambient, Agricultura i Ramaderia posa en marxa una campanya de sensibilització sobre el consum d'aigua i l'impacte que té malbaratar aquest bé finit. L'objectiu és conscienciar la ciutadania sobre la importància de no malgastar-la i promoure hàbits més responsables, independentment de quina sigui la situació d'abastiment d'aigua al país.

La campanya té com a eslògan 'L'aigua que no es V(B)eu' i posa el focus en tota aquella aigua que es malbarata de manera invisible, sense que la població en sigui conscient. Així, es posa el focus en aquella aigua que es perd abans de poder ser aprofitada o consumida, convertint-se en una part del bé que no es veu i que tampoc no es consumeix, és a dir, que tampoc es beu. Aquest joc de paraules busca sorprendre i posar en evidència la necessitat d'identificar i evitar aquestes pèrdues fent l'aigua visible als ulls de tothom.

"Un consum moderat i adequat de l'aigua és un hàbit que cal adoptar en el nostre dia a dia", ha expressat el ministre de Medi Ambient, Agricultura i Ramaderia, Guillem Casal, en la presentació de la campanya als mitjans de comunicació. Casal ha recordat que la competència de l'abastiment de l'aigua de boca és dels comuns, però que la gestió i coordinació entre totes les administracions és essencial per garantir-ne un bon ús i, per aquest motiu, els set comuns també han col·laborat amb la campanya cedint espais al carrer.

De fet, un dels elements més destacats de la campanya és la instal·lació de mobiliari quotidià i gran consumidor d'aigua com banyeres, piques de bany o rentadores, en quatre punts cèntrics del país. L'acció busca sorprendre a la gent que trobarà al mig del carrer un moble quotidià i es veurà impulsada a llegir el missatge de la campanya. A més d'aquests elements al carrer, la campanya també es difondrà a través de les xarxes socials, cartells al carrer (OPIS), vinilació d'autobús i espais de premsa. A part de combinar l'eslògan, la campanya es basa en l'explicació de missatges clars i directes on s'utilitzen comparatives de la vida quotidiana que busquen l'impacte de qui els llegeix: "Amb l'aigua que es perd mentre ensabones els plats, omples 50 ampolles"; "una dutxa llarga consumeix l'aigua que poden beure 200 persones en un dia"; "una aixeta que goteja perd en un any més aigua que la que beus en 15 anys"; "una rentadora mig buida consumeix la mateixa aigua que beus durant un mes"; "una banyera plena equival a 800 gots d'aigua"; "rentar-se les dents amb l'aixeta oberta ompliria 15 ampolles d'aigua"; "l'aigua que gastes en un any podria omplir aquest autobús".

stats