Més de 300 safates de carn d'Andorra venudes en la darrera setmana
Inclouen un codi QR per donar al consumidor la màxima traçabilitat sobre l'aliment
Andorra la VellaLes noves safates, que van impulsar Ramaders d'Andorra i el Govern d'Andorra, per donar més visibilitat a la carn del Principat permeten tenir la màxima traçabilitat sobre l'aliment. "Amb la lectura del codi QR el consumidor coneixerà tota la informació sobre la carn i sabrà de quina explotació prové", ha explicat la ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Sílvia Calvó, en la presentació d'aquestes noves safates amb el codi. Aquesta iniciativa es va posar en funcionament a l'agost i en l'actualitat ja hi ha tres supermercats al país que ofereixen la possibilitat d'adquirir carn d'Andorra en lliure servei. Concretament, el gerent de Ramaders d'Andorra, Gerard Martínez, ha informat que la setmana passada ja es van vendre més de 300 barquetes i l'objectiu és poder oferir aquesta carn cada cop a més supermercats.
De fet, Martínez ha explicat que durant les tres últimes setmanes, a través d'un sistema informàtic, estan contant les barquetes que es venen. Així, la primera setmana es van vendre al voltant d'unes 100 safates, la segona ja se'n van vendre unes 200 i la passada ja es va superar les 300 barquetes en els tres centres comercials on estan disponibles. "La veritat és que el retorn ha estat molt bo" i ja hi ha un parell d'establiments que volen incloure aquesta varietat de safates de cara la propera setmana, ha expressat el gerent de la societat, qui ha afegit que la idea és "poder arribar a les 1.000 safates setmanals amb unes 50 referències". En aquest sentit, també ha informat que cada referència és un producte diferent, però ha confessat que les quines es troben als supermercats s'adapten una mica a l'estoc que hi hagi.
Fins al moment, Ramaders d'Andorra treballa per comandes, les quals es fan els dilluns i els dimecres. "L'objectiu és afinar molt la comanda", ha indicat Martínez, però en un futur es vol intentar que es puguin fer dia a dia "perquè hi hagi menys malbaratament alimentari". Pel que fa al preu, des de la societat estableixen un preu de venda igual a tots els clients i és cada centre comercial qui fixa el seu marge i per tant, el preu final.
D'altra banda, la ministra ha emfasitzat molt en la incorporació del codi QR a les safates, ja que a banda de donar informació sobre l'aliment, "també és una forma de posar en valor la feina dels ramaders". Concretament, Martínez ha defensat la feina dels ramaders cuidant la biodiversitat de les muntanyes. Per aquest motiu s'ofereix aquesta traçabilitat del producte a través de la nova aplicació de la societat. Així, amb aquestes safates, no es vol oblidar la carnisseria tradicional, sinó donar resposta a la nova demanda dels consumidors. A més, Calvó també ha destacat la sostenibilitat de la safata, la qual és fàcilment reciclable i està formada a partir de cartró sostenible i d'un plàstic 100% reciclable.
La presentació d'aquestes noves safates s'ha fet al Centre Comercial Sant Eloi, un dels tres que actualment té disponible aquestes barquetes. El director comercial del centre, Raül Calvo, ha defensat la voluntat del centre de vendre productes de proximitat del país. "Tenim la clientela que demanda aquest tipus de productes i per nosaltres és un privilegi participar en aquest cercle virtuós", ha expressat. Pel que fa a la rebuda que estan tenint, ha explicat que està havent una molt bona acollida per part dels clients.