La millora del peu de pistes de Soldeu costarà 24 milions d'euros i s'iniciarà aquest mes

El director d'Ensisa, Conrad Blanch, assegura que ha estat una coincidència la presentació del projecte amb la decisió de Joan Viladomat de voler trencar Grandvalira

El director d'Ensisa, Conrad Blanch, el cònsol major de Canillo i president d'Ensisa, Josep Mandicó, i l'arquitecte del projecte, Lluís Viu, durant la presentació. / M. T. (ANA)
Ana
01/06/2017
3 min

CanilloLa societat explotadora de Soldeu-el Tarter, Ensisa, ha presentat aquest dijous públicament el projecte de millora del peu de pistes de Soldeu, que consisteix en una plataforma esquiable que allargarà l'arribada de la pista de l'Avet i un aparcament de tres plantes i de 450 places al costat. D'aquesta manera, sumant la plataforma i la coberta de l'aparcament es disposarà d'una superfície total de 17.000 metres quadrats per encabir tots els elements necessaris per celebrar les finals de la Copa del Món d'esquí del 2019: grades, espais per a la retransmissió televisiva, arribada dels corredors, espai per als patrocinadors, etc. També es posarà fi a la "mancança històrica" d'aparcament a Soldeu, i acostarà el poble a l'estació per convertir-lo en un "veritable peu de pistes".

Un cop tancat l'acord amb el propietari dels terrenys, Casa Calbó, que cedeix el dret de superfície durant 99 anys, aquest mes de juny ja començaran els treballs tenint en compte que tenen una durada de divuit mesos i hi ha un hivern pel mig, de manera que es poden allargar fins a l'estiu del 2019. Les obres tenen un cost aproximat de 24 milions d'euros, que aniran a càrrec d'Ensisa, i l'obra ha estat definida per l'arquitecte del projecte, Lluís Viu, com a "ambiciosa en termes d'enginyeria i d'arquitectura". Els elements constructius de la plataforma, per un estalvi de temps, seran prefabricats, i sobrevolarà el riu a 35 metres d'alçada. A més, la majoria de l'estructura serà vegetada, per minimitzar l'impacte ambiental.

Recreació del projecte de peu de pistes de Soldeu
L'arribada de la pista Avet amb la reforma

Tant el cònsol major de Canillo i president d'Ensisa, Josep Mandicó, com el director general de la societat, Conrad Blanch, han assegurat que l'acord no s'ha accelerat per la decisió de Joan Viladomat de voler dissoldre Nevasa. Així, Mandicó ha assegurat que la presentació s'ha fet ràpidament per tal que el poble pogués conèixer el projecte abans que comencin a contactar amb les empreses constructores. Alhora, Blanch ha negat que el projecte s'hagi volgut ocultar a l'altre soci de Nevasa, ha assegurat que fa molts anys que s'ha dit que aquesta zona necessitava una millora important, i que "no hem improvisat, sinó que fa molts anys que s'hi treballa". A més, Blanch ha recordat que la FIS ja els va recomanar la millora l'any 2012, i ha deixat clar que si no es fa la plataforma "al final no es pot fer a la pista de l'Avet".

Pel que fa a la posició de l'accionista majoritari de Saetde, Joan Viladomat, en relació a la dissolució de Nevasa, Conrad Blanch desconeix la raó de fons que l'ha portat a prendre la decisió, però ha assegurat que la plataforma de Soldeu beneficia tot Grandvalira, perquè és la marca que guanya notorietat, juntament amb Andorra. Així, considera que una obra així "esperona tots dos operadors a augmentar el nivell de qualitat", i que a Ensisa són els primers interessats que millori tot el domini de punta a punta, perquè "ens dona prestigi a tots".

Per aquests motius, Blanch té la confiança que s'arribarà a un acord, i ha remarcat que per part d'Ensisa es farà tot el possible perquè la marca pugui continuar. "Tenim dos anys per endavant i crec que tenim temps perquè es puguin parlar totes les coses i perquè totes les aspiracions legítimes de cada part es puguin contemplar", ha afegit. Preguntat sobre les tensions que hi ha hagut entre les dues societats, Blanch ha indicat que "a la vida quan hi ha tensions les coses progressen, si fos una bassa d'oli no estaríem esperonats a progressar".

stats