Natura i emocions per als primers visitants de la Granja de Naturland
Una seixantena de professionals de l'àmbit eduactiu han provat el mèdote
Sant Julià de LòriaNaturland ha acollit aquest dimecres el tast del projecte la Granja Andorra Pirineus dirigit a professionals educatius que han volgut provar el mètode en primera persona. El projecte, que serà una realitat la primavera del 2022 amb les primeres activitats dirigides a les escoles, tindrà una segona i tercera fase, a desenvolupar en els pròxims cinc anys, amb activitats per a famílies, per a empreses i també dirigides a esportistes. Durant la jornada, la seixantena de professionals de l'àmbit educatiu han pogut posar en pràctica el Mètode La Granja© duent a terme dinàmiques a l'exterior a les instal·lacions de la Cota 1600. Les activitats s'han fet amb tres objectius: la gestió de la por; el treball en equip, i la responsabilitat i la confiança.
El Mètode La Granja© es dedica a apropar als nens i adults el món de la natura, alhora que s'entrenen les competències emocionals a través d'activitats i altres circuits d'aventura amb un mètode propi i amb resultats demostrats i avalats científicament. Així doncs, la Granja ha creat una metodologia basada en la pràctica i l'entrenament de competències emocionals de nens, joves i adults amb resultats que demostren canvis significatius entre l'abans i el després en les 5 dimensions de les competències emocionals (consciència, regulació, autonomia, competència de vida i de benestar).
A Naturland es faran servir les instal·lacions i els recursos ja existents per dur a terme les activitats i desplegar el Mètode La Granja© amb rigorositat. El director de Naturland, Xabier Ajona, ha explicat que el projecte neix amb "la voluntat donar valor al contingut actual, potenciant les instal·lacions a través de l'educació emocional". Amb aquest projecte s'aporta a la ciutadania un recurs educatiu, fins ara inexistent al país. En aquest sentit, des de Naturland s'ampliarà l'equip amb personal format específicament per a poder desenvolupar les activitats amb garanties de qualitat. De fet, aquests dies s'ha iniciat la formació a una dotzena de persones de l'equip, per introduir-los en el mètode, i que acabin assolint l'Estadi 1 d'Educador Emocional.
La intenció i l'objectiu d'aquesta primera fase del projecte és apropar l'educació emocional als infants, joves i docents d'Andorra, i que esdevingui una eina educativa de primer ordre que serveixi per fer una bona gestió de les emocions i com a recurs per prevenir i anticipar-se a les patologies mentals.