Els nous horaris de Coopalsa allarguen la jornada dels conductors fins a 13 hores
Els xofers de les línies públiques mantenen la voluntat de fer vaga si no es canvia l'horari partit que els aplica Coopalsa
Andorra la VellaCoopalsa va canviar fa un mes els horaris dels conductors de les línies públiques de bus que té en concessió. Em comptes de l'horari intensiu de fer tota la jornada seguida, se'ls ha establert jornada partida. Segons explica un dels conductors, "pot ser amb un tall o dos" i a efectes pràctics els ha allargat de forma ostensible la jornada laboral.
Els dos talls només tenen lloc quan hi ha transport escolar. Es destaca que "hi ha casos en què es pot entrar a les sis del matí a conduir el bus i no acabis fins a les set de la tarda perquè hi ha dos talls de dues o tres hores entremig i al final estàs portant un autobús tretze hores després d'haver començat la jornada". Això, segons els conductors, "augmenta el risc d'accident pel cansament".
Els nous horaris estan provocant molts problemes als xofers. Asseguren que si tenen un o dos talls de dues cadascun, per exemple no tenen temps d'anar a casa i tornar perquè es passen tot el temps al cotxe si no viuen al centre. "Hi ha conductors que viuen a Soldeu o al Pas, però només que estiguis mínimament lluny no et compensa anar a casa", destaquen les fonts consultades.
El cotxe i el garatge dels busos
Els conductors tenen normalment el cotxe al garatge de Santa Coloma on s'aparquen els autobusos. Quan venen d'un tall, han de substituir el xofer a l'estació nacional d'autobusos. Especifiquen que "no hi ha aparcament gratuït i si deixem el cotxe a Santa Coloma hem d'anar i venint caminant i per tant ja ens mengem bona part del temps del tall".
Les fonts consultades van incidir en què el desig dels conductors és que s'arribi a un acord i l'empresa retorni l'horari intensiu. Les mateixes fonts van dir que quan s'han demanat explicacions a l'empresa del motiu del canvi en els horaris s'ha traslladat la responsabilitat a Govern.